Novom Sadu potrebno je da u narednih četri-pet godina obezbedi oko 1,4 milijardi dinara kako bi rešio problem parkiranja u centru grada.
Ovaj novac neophodan je za gradnju jedne podzemne garaže u ulici Modene, višespratne garaže u Šafarikovoj-Uspenskoj ulici i nadzemne garaže pored Muzeja Vojvodine.
Najskuplja bi bila izgradnja podzemne garaže od 250 mesta u pešačkoj zoni ispod Ulice Modene i njena vrednost je procenjena na 700 miliona dinara. O izgradnji ove garaže se i ranije govorilo, čak i pravili nacrti, a kako očekuju u JKP “Parking servis”, ove godine će uslediti izrada projektno-tehničke i ostale dokumentacije uz ishodovanje dozvole za izgradnju.
Za ove poslove u “Parking servisu” su u ovoj godini obezbedili 18 miliona dinara, a iako se gradnja planira tek posle 2018. godine, sadašnje pripremanje dokumentacije će omogućiti da se olakša donošenje odluka o izgradnji garaže u pešačkoj zoni i time i te kako reši problem parkiranja u najužem centru Novog Sada.
Prema gradskim strateškim dokumentima, radovi u Ulici Modene bi počeli verovatno 2018. godine i tada bi već trebalo obezbediti bar polovinu od potrebnih 700 miliona dinara za radove. U investicionom planu se tako navodi da će polovina sredstava za izgradnju doći direktrno iz budžeta, a ostatak bi bio pozamljen, verovatno iz bankarskog kredita ili nekog od fondova.
Druga garaža čija izgradnja se očekuje u skorom periodu, pri čemu je njena lokacija odavno predviđena u gradskim planovima, pa su čak i arhitektonski nacrti napravljeni pre skoro deceniju, je ona na prostoru sadašnje okretnice GSP-a u Šafarikovoj i Uspenskoj ulici. Cena njene izgradnje je procenjena na 624 miliona dinara, a početak radova za 2017. godinu.
Pošto se radi o višespratnom objektu od više stotina parking mesta, sa lokalima u prizemlju, u planovima Grada se navodi da će za početak u 2017. godini biti potrebno obezbediti 156 miliona dinara, a istu sumu i u 2018. godini. To navodi na zaključak da Grad očekuje da izgradnju plati iz tri do četiri godišnja budžeta.
Dok su ove dve garaže investicije koje zahtevaju više stotina miliona dinara ulaganja, što je možda i previše za novosadski budžet koji se poslednjih godina smanjuje, a sada je dodatno opterećen i ulaganjem oko četiri milijarde u gradnju hale i uređenje radne zone Sever IV, treća garaža pored Muzeja Vojvodine je čak i skromna investicija od “samo” 80 miliona dinara.
Njena gradnja se planira za 2017. godinu sa rokom završetka tokom 2018. godine. “Parking servis” procenjuje da će iz sopstvenih sredstava moći da sagrade ovu garažu. S druge strane, problem kod ove garaže između zgrade Muzeja Vojvodine i nekadašnjeg Muzeja revolucije je što se građani u velikom broju protive da zelena površina postane betonska garaža.
Podsetimo da je Novi Sad pod prethodnom vlašću pokrenuo projekat izgradnje podzemne garaže ispod Riblje pijace, pa čak i platio milion i po dinara beogradskom prduzeću “Mašinoprojekt kopring” za izradu projekta. Prema projektu, bila bi na površini od 14.000 kvadratnih metara sa 408 garažnih mesta, obeleženih posebnim bojama. Bila bi izgrađena na dva nivoa, u koja bi se ulazilo iz Šumadijske i Ulice Žarka Vasiljevića. Procenjena vrednost ove garaže se kretala od 500 do 800 miliona dinara, ali je taj projekat odložen do daljeg.
Izvor: 021.rs
Foto: 021.rs