Novi Sad je zbog suženih gabarita plovnog puta, dve uzastopne krivine, sidrišta i ulaza u kanal DTD izuzetno zahtevan za plovidbu, a čamci koji se nalaze u blizini novog drumsko-železničkog mosta smetaju navigatorima brodova čak i kada se nalaze izvan obeleženih gabarita plovnog puta, upozorilo je Udruženje lađara Srbije.
Kako ističu u ovom udruženju, više puta su upozoravali na ovaj problem i situacija se malo primirila.
“Rečna policija je revnosno radila svoj posao i donekle su održavali plovidbu kroz Novi Sad bezbednom. Problem je počeo ponovo da se pojavljuje, pogotovo su kritični dani vikenda kada je pojava pecaroša u porastu. Često, zbog velike brzine nizvodnih brodova i velikog ‘padanja’ u krivini neposredno posle mosta, krma broda dolazi u graničnu zonu obeleženog plovnog puta i čamci koji se tu nalaze rizikuju sudar ili prevrtanje od vodenog talasa”, upozoravaju Lađari.
Dalje apeluju na Inspekciju plovidbe i rečnu policiju da nastave sa redovnim kontrolama i kažnjavanjem neodgovornih nautičara, a na pecaroše apeluju da pročitaju Preporuke za bezbednu plovidbu rekama, kako bi se izbegle nezgode i moguće ljudske žrtve.
Izvor: 021
Foto: Pixabay