Tokom vanrednog stanja postojao je problem hitnog smeštaja korisnika u Prihvatilište za stara lica u Futogu, s obzirom da zbog zaštite štićenika i zaposlenih od pandemije, nije bilo prijema.
Takođe, nije predviđen alternativni smeštaj korisnika u hitnim slučajevima u kojima je neophodno zbrinjavanje, kažu za “021” iz kancelarije Zaštitnika građana.
Ovu tvrdnju najslikovitije opisuje slučaj devedesettrogodišnje D. S. koja je danima ležala nepokretna u stanu u Novom Sadu, a da ni Centar za socijalni rad Novog Sada, ni Hitna pomoć nisu preduzeli mere iz svoje nadležnosti, kako bi se ovoj starijoj osobi bez porodičnog staranja pružila neophodna pomoć i zaštita.
– Za ovaj slučaj Zaštitnik građana je saznao iz medija i 11. maja, po sopstvenoj inicijativi, pokrenuo postupke kontrole pravilnosti i zakonitosti rada Centra za socijalni rad, Zavoda za hitnu medicinsku pomoć Novi Sad i Pokrajinskog sekretarijata za socijalnu politiku, demografiju i ravnopravnost polova. Od njih je zatraženo dostavljanje svih relevantnih informacija u vezi sa ovim slučajem – kažu iz kancelarije Zaštitnika.
Informacije kojima u ovoj instituciji raspolažu u vezi sa ovim slučajem su da je Hitna pomoć prevezla D. S. u zdravstvenu ustanovu 10. maja, a da je dan kasnije, uz posredovanje Centra za socijalni rad, primljena u Vojno-medicinski centar, odakle je 22. maja, napokon prebačena u Prihvatilište za stara lica.
Kako kažu iz kancelarije Ombudsmana, starijoj gospođi je u međuvremenu određen privremeni staratelj i preduzete su druge mere u cilju njenog urgentnog institucionalnog zbrinjavanja pošto, iako je zdrava, nije sposobna da se samostalno brine o sebi.
Zaštitnik građana najavljuje i dalje preduzimanje mera iz okvira svojih nadležnosti, nakon dobijanja dodatnih informacija.
Ovo je, inače, već drugi postupak nadzora koji Zaštitnik građana vodi nad novosadskim Centrom za socijalni rad u proteklih godinu dana. Prvi je započet još u novembru prethodne godine zbog ispitivanja maloletnice u slučaju zlostavljanja. U ovom slučaju postupak se vodi i nad radom Policijske uprave.
Ombudsman je potpuno izjašnjenje od Centra za socijalni rad i policije dobio tek u toku vanrednog stanja, više od pola godine nakon samog događaja. Postupak kontrole će, kaže za “021”, uskoro biti okončan.
Izvor: 021
Foto: Ilustracija/Pixabay