Novosadski festival Exit, koji je ovog jula održan po osamnaesti put, do sada je srpskoj privredi doneo više od 150 miliona evra, rezultati su istraživanja koje je uradio “TIM Centar” iz Novog Sada.
Sem direktne ekonomske koristi, festival je doprineo velikoj promociji Novog Sada i cele Srbije, a ove godine zabeležen je rekord od preko 215.000 ulazaka posetilaca iz preko 60 zemalja.
Među gostima prednjačili su mladi iz zemalja nekadašnje Jugoslavije (23,2%), iz država Zapadne Evrope ih je bilo neznatno manje (21,6%), a potom slede posetioci iz Istočne i Jugoistočne Evrope (14,2 odsto). Konstatno raste i broj turista van evropskog kontinenta, a ove godine je njihov ukupan broj uvećan za trećinu, odnosno 6,3% od ukupnog broja.
Oni ujedno i najviše troše i u proseku ostavljaju preko 600 evra po osobi. Slede ih gosti iz Zapadne Evrope sa 532 evra, dok najmanje troškove ima domaća publika sa prosečno potrošenih 312 evra, pa u proseku, turista koji dođe na Exit za vreme festivala i u danima van njega potroši čak 431 evro. U istraživanju je navedeno da veliki broj stranaca iskoristi priliku da ujedno poseti i Beograd, te još neke manje destinacije u Srbiji, gde se u proseku zadržavaju dva do četiri dodatna dana.
Od anketiranih posetilaca, dve trećine je u Novi Sad doputovalo baš zbog Exit festivala, dok trećina, uglavnom domaćih gostiju, navodi da bi svakako posetili Novi Sad. Čak 50.8% anketiranih kaže da im se zbog Exita popravilo mišljenje o Novom Sadu, dok 46,5% kaže da je ostalo jednako povoljno kao i pre.
Prosečna starost publike Exit festivala je 25,6 godina.
Istraživanje je rađeno tokom trajanja festivala, a anketirani su isključivo posetioci koji su ulaznicu kupili, dok su učesnici, radnici, predstavnici medija i drugih institucija izuzeti iz istraživanja.
Izvor: 021
Foto: EXIT Photo Team