Koliko puta ste se zapitali da li bi tok vašeg života bio drugačiji da ste na vreme otkrili svoj talenat!? Definitivno, jedna sam od tih, i upravo zbog toga, vodila sam se mišlju da neću dozvoliti da se ista situacija ponovi u slučaju mog sina. Kako se ništa u životu ne dešava slučajno, negde u ovo vreme, prošle godine, upravo na portalu NSHronika.rs, pročitala sam intervju sa Dinom Đilas, direktorkom Privatne osnovne škole “Tvrđava”! Zainteresovala me je priča o načinu rada u njihovoj školi koja primenjuje NTC sistem učenja, gde deca “razmišljaju” o onome što im se prezentuje i kroz praktičan rad to mogu lakše i da primene. Rešila sam da se upustim u avanturu i upišem mog naslednika u “Tvrđavu”! Nakon šest meseci, preneću vam moje utiske, jer od 1. aprila počinje upis i ostalo je još nekoliko slobodnih mesta, a s obzirom na to da verujem da među vama ima onih koji razmišljaju na isti način kao ja, te da će posle ovog teksta poželeti da svom detetu obezbede bolju budućnost.
Počeću od toga da ste na prvom mestu bezbrižni jer znate da vam je dete u toploj sredini, punoj ljubavi, gde su svi upućeni jedni na druge, mali sa velikima dele svoje školske dane, boraveći u podsticajnom okruženju svakodnevno od 8-16 časova, imaju nastavu, rade domaće zadatke, te mnoštvo radionica između časova kao što su: jezički klub, gde đaci od prvog do trećeg razreda uče engleski i francuski jezik, a od trećeg razreda i nemački, zatim kreativno pisanje, šah… Ukratko – za svakog po nešto!
Interaktivni pristup omogućuje da deca slobodno komuniciraju sa svojim učiteljem, a odeljenja sa maksimalno četrnaest đaka daje priliku da se svakom detetu posveti pažnja, prate njegove sklonosti i što je najbitinije, otkrivaju i neguju njegovi talenti, a to je svakako najbitnije za formiranje mladog čoveka i uspešnosti u daljem životu – kao mentorski rad, sa kojim sam se ja, nažalost, srela tek na fakultetu i tada pokazala svoj maksimum… Pitam se šta bi bilo da sam takav sistem imala od prvog razreda osnovne škole?
S druge strane, deca aktivno učestvuju u održavanju higijene, uče se da vode računa o svom okruženju, radnim navikama, a sve to čini se na jedan lep i kreativan način, gde se kroz igru usvajaju i neke ozbiljne stvari, od kojih je i činjenica da moraju da se zalažu i uče, te da samo svojim radom mogu ostvariti rezultate.
Važno je naglasiti da se učitelji menjaju svake godine, a time se postiže da se deca od malena nauče na promene, te da izostane trauma kada u petom razredu dobiju nastavnike. Sam učitelj se specijalizuje za gradivo određenog razreda i time je mnogo opušteniji i kreativniji i može đacima da pruži maksimum.
Moje dete je srećno, ispunjeno, čak u 16 časova kada dođem po njega, ljuti se što sam došla “tako rano” uz odgovor: “Mama, pa igramo se sada škole”! Nakon celog dana provedenog u školi moje dete nije umorno i neraspoloženo, prenosi mi svoje utiske, smejemo se i imamo vreme za igru, šetnje, bioskop i druge aktivnosti, jer su sve obaveze završene u školi. Za njega i njegove drugare, svaki novi dan u “Tvrđavi” prava je avantura, gde istražuju, uče i druže se uz mnogo ljubavi! Ulaganje u decu nikada nije besmisleno, jer ona su naša budućnost!
Od 1. aprila počinje upis za učenike od prvog do sedmog razreda a sve pojedinosti možete saznati na sajtu škole www.tvrdjava.edu.rs ili se informisati putem telefona +381 69 797 080
Autor: Bojana Šević / Promo
Foto: OŠ Tvrđava / Promo