Novi Sad bi ove godine trebalo da dobije 2.000 novih parking mesta, navode u Gradskoj upravi za građevinsko zemljište i investicije.
Ulaganje u nova parking mesta deo je trajnog rešavanja problema parkiranja u gradu, što je uslovljeno sve većim brojem stanovnika, ali i automobila, napominju u upravi.
Ova gradska uprava kaže da je od 2012. do 2021. godine u Novom Sadu izgrađeno 8.512 novih parking mesta.
“Prateći pozitivnu praksu razvijenih zemalja, Grad je doneo stratešku odluku o zaključivanju Ugovora o koncesiji za izgradnju tri podzemne i jedne nadzemne garaže – na lokacijama Modene, kod kruga Banovine i na Trgu republike za podzemne garaže, te na uglu Uspenske i Šafarikove ulice za nadzemnu garažu. Novi Sad će tako dobiti četiri javne garaže po najvišim svetskim standardima. U nemogućnosti da se za parkiranje obezbedi dovoljna površina građevinskog zemljišta, javne garaže se izdvajaju kao optimalno rešenje rastućeg problema mirujućeg saobraćaja, pogotovo u najopterećenijim predelima kao što su područje centra i delovi grada koji imaju veliku gustinu stanovanja”, poručuju u upravi.
Garaža u Modene imaće 267 parking mesta na tri etaže – 245 standardnih, 14 namenjenih osobama s invaliditetom i osam parking mesta za električna vozila.
Garaža kod Banovine imaće 167 parking mesta na dve podzemne etaže – 150 standardnig, devet namenjenih osobama s invaliditetom i osam za električna vozila.
U Gradskoj upravi za građevinsko zemljište i investicije navode i druge projekte čija realizacija je značila i nova parking mesta. Tako su korisnici stanova koji su namenjeni bezbednjacima na Jugovićevu ove godine dobili 1.133 parking mesta, Ulica Veselina Masleše na Detelinari 194 parking mesta, a Aranja Janoša 74 parking mesta.
Stambeni blok za izbegla lica u Futogu ima 139 novih parking mesta, a na uglu Sentandrejskog puta i Partizanske biće izgrađeno, kažu u upravi, 115 novih parking mesta.
“Radi se i na sanaciji i unapređenju već postojećih parkirališta, te su renovirana parkirališta uz Turgenjevu ulicu, na Bulevaru kralja Petra I, ispred brojeva 25-41, u Ulici Kosančić Ivana, kao i popravka parkinga od žute opeke kod Železničke stanice, na Bulevaru Jaše Tomića”, zaključuju u UGZI.
Parkiranje i saobraćajna (ne)kultura neki su od najvećih problema u Novom Sadu – uslovljeni upravo povećanjem broja stanovnika i sve većim brojem automobila na ulicama. O tome 021.rs piše godinama unazad.
Nedavno smo pisali o tome da stanari dela ulica Miše Dimitrijevića i Doža Đerđa imaju problem sa kažnjavanjem zbog parkiranja u svom blokovskom dvorištu, iako poseduju stanarske karte. Novosađanka i kolumnistkinja 021.rs Hathor pisala je o svakodnevnim mukama u saobraćaju i nesnosnoj vožnji novosadskim ulicama, uključujući pokušaje parkiranja.
Da postoji namera da se uvede nova “politika” prema investitorima u vezi sa parking mestima za 021.rs je nedavno govorio gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević. On je podelio planove o novoj standardizaciji u izgradnji tako da se nametne veći broj parking mesta po stanu i po poslovnom prostoru, ali ne po principu jedan stan – jedno parking mesto, već po površini stana.
Izvor: 021.rs
Foto: Pixabay