Početna Gradske teme Počela gradnja železničkog mosta kod Beške

Počela gradnja železničkog mosta kod Beške

0

Počela je izgradnja dvokolosečnog železničkog mosta kod Beške, na deonici Stara Pazova – Novi Sad pruge Beograd-Budimpešta, saopštila je kompanija “RŽD internešnl”.

Kako se navodi, most će biti izgrađen nedaleko od stanice Beška i trenutno se raščišćava teritorija i radi geodetsko obeležavanje.

Izgradnja vijadukta trajaće oko godinu i po, a po završetku svih radova na toj deonici putnički vozovi moći će da razviju brzinu do 200 kilometara, dok će teretni moći da dostignu brzinu do 130 kilometara na čas.

“RŽD internešnl” izvodi modernizaciju i izgradnju dvokolosečne železničke pruge na deonici Stara Pazova – Novi Sad, dužine više od 40 kilometara, uključujući i izgradnju mosta.

Kako piše “Dnevnik”, u toku je i izgradnja tunela kod Čortanovaca i radovi teku po predviđenoj dinamici. Gradnja tunela, koji se sastoji od dve cevi povezane evakuacionim prolazom, ukupne dužine 2,2 kilometra, počela je krajem marta ove godine i do sada je iskopano više od 510 metara tunela. Takođe, gradi se i vijadukt, radovi su “izašli” iz zemlje i sada se izvode na stubovima, a uskoro bi trebalo da počne i izgradnja raspona. Istovremeno se radi i na linijskom delu pruge od Stare Pazove do Novog Sada, gde je položeno gotovo 4,25 kilometra dvokolosečne brze pruge.

Kako navode u “RŽD internešnl”, tunel i vijadukt su najzahtevniji građevinski poduhvati na toj deonici, a vijadukt je specifičan jer je dvokolosečni. Nosiće ga 58 stubova, od kojih je najviši 26 metara. Kada ceo posao bude završen 2021. godine, vozovi će iz budućeg tunela izlaziti na vijadukt i kod kompanije “Naftahem” u Sremskim Karlovcima spuštati se na zemlju.

Nakon završetka radova brzina kretanja vozova na toj deonici dostići će 200 kilometara na čas.

Izvor: Beta, Dnevnik
Foto: Pixabay