U Partizanskoj ulici u Novom Sadu juče je počelo rušenje železničkog podvožnjaka u okviru izgradnje u brze pruge od Beograda do Budimpešte, na deonici Novi Sad – Subotica – državna granica Kelebija, rekao je Tanjugu Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture železnice Srbije.
Podsetio je da je zbog radova drumski saobraćaj u zoni podvožnjaka u toj ulici u Novom Sadu obustavljen 11. maja, a da će zabrana saobraćaja važiti do 17. oktobra ove godine, te da se za to vreme drumska vozila preusmeravaju preko Rumeničke ulice, Bulevara Jaše Tomića i Kisačke ulice.
Stanisavljević je objasnio da su rušenjem podvožnjaka u Partizanskoj ulici nastavljene aktivnosti koje su se u proteklih mesec i po dana odvijale na demontaži i uklanjanju postojećeg koloseka i kontaktne mreže između Novog Sada i Subotice, u okviru dalje izgradnje prve srpske brze pruge ka Budimpešti.
Navodi se i da su u Partizanskoj ulici srušeni objekti koji se nalaze u zoni gradnje, kao i da je izmešten deo energetskih kablova i ograđeno gradilište, da bi danas počelo i rušenje starog podvožnjaka.
Deonica Novi Sad – Subotica – Kelebija, državna granica, duga je 108 kilometra. To je treća deonica pruge za velike brzine od 200 kilometara na sat kroz Srbiju, od Beograda do državne granice sa Mađarskom.
Železnički saobraćaj između Novog Sada i Subotice obustavljen je zbog izgradnje brze pruge 7. aprila ove godine.
Rok za završetak radova je 33 meseca i plan je da projekat bude završen do kraja 2024. godine, a izvođač je kineski konzorcijum “China Railway International” i “China Communications Construction Company”, dok je vrednost posla je 1,16 milijardi dolara.
Izvor: RTV, Tanjug
Foto: Grad Novi Sad