Problem parkiranja, od kojeg mnoge boli glava, postaje sve izraženiji u Novom Sadu. Da li je rešenje samo u javnim garažama u centru ili nečem drugom, interesuje mnoge, a problem je donekle ublažen kroz privatne parkinge i ta usluga na mesečnom nivou iznosi oko 5.000 dinara.
Broj od 150.000 vozila u Novom Sadu je premašen, a saobraćajni kapaciteti postaju sve popunjeniji. Nekada je grad bio planski građen, a Auto moto klub “Novi Sad” je još tada u nizu svojih usluga izdavao javnu garažu na više spratova, što je dopinelo rasterećenju saobraćaja.
“Bojim se da su problemi višestruki, od loših projekata, zidanja zgrada sve do neobičnih dešavanja, recimo na Novoj Detelinari imate zgradu i ispred parking mesta koja su prodata, svi su u šoku, međutim po propisu je”, rekao je Miroslav Mihajlović, AMK “Novi Sad”.
Da vozači ne izlaze iz zone komfora pobrinuli su se i vlasnici parcela, koji izdaju parking mesta, što je novina pored postojećih mesta za parkiranje i garaža, koje su postale unosne za rentiranje uz prosečnu cenu od 100 evra. U Železničkoj ulici nikao je prvi među privatnim parkinzima, obezbeđen jeste, dok je u drugom planu trošni zid i samim tim narušena sigurnost od štete na automobilima. Novina je i to da određeni lokali obezbeđuju parking za svoje goste, a nekima i to nije odgovaralo, pa je rezultat oštećena rampa u ulici Jovana Subotića.
“Privatan parking u centru Novog Sada nije baš na očekivanom nivou uređen, ali je dragocen svima, pogotovo stanarima, koji bi dali i više od 5.000 dinara, koliko trenutno iznosi mesečna zakupnina”, dodao je Mihajlović.
Uglavnom, u izdavanju parkinga sa pravne strane ničeg spornog nema, s tim da predmet zakupa nije parking mesto, već parcela.
“Parking mesta, za razliku od garaža, nisu posebne nepokretnosti koje se kao takve mogu evidentirati u Katastru i na kojima se može steći pravo svojine. Ovde imamo više zakupaca na istoj parceli pri čemu zakupci u ugovoru preciziraju korišćenje određenog dela parcele”, saopštio je advokat Aleksandar Medurić.
I dok se tako priča o parkiranju vrti, kao i vozači dok traže parking, zaključak može biti da ni 1.000 novih parking mesta ne može rešiti problem, jer se ne nazire kraj nezaustavljivoj stanogradnji, ali i lošim navikama vozača.
Izvor: 021.rs/Đorđe Nikolić
Foto: Ilustracija/Pixabay