Početna Gradske teme Raspali “ležeći policajci” ugrožavaju bezbednost dece i pešaka

Raspali “ležeći policajci” ugrožavaju bezbednost dece i pešaka

0

policajac_brankovo_kolo

U blizini velikog broja osnovnih škola u Novom Sadu potpuno su ruinirani gumeni “ležeći policajci”. Na više lokacija ovi tzv. usporivači brzina više ničemu ne koriste, a trebalo bi da pojačaju bezbednost svih učesnika u saobraćaju, posebno dece i pešaka.
Jedan od novosadskih takista za 021 tvrdi da već mesecima primećuje ovaj problem. “Na sve više lokacija nedostaju ležeći policajci i niko ništa ne preduzima. Svaki dan gledam vozače koji sa preko 60 km/h voze u blizini škola i vrtića i ne zaustavljaju se ni malo iako su deca stalno u blizini”, kaže on.

policajac_Sonja_Marinkovic_u_Puskinovoj

Kako 021 saznaje, pojedini novosadski putevi nebezbedni su jer JKP “Put ” duguje veliku količinu novca somborskom preduzeću “Signal”, koje dostavlja vertikalnu signalizaciju, putne ograde i tzv. usporivače brzina.
“Koliko novca nam duguju ne možemo vam reći, a istina je da već godinama Put ima dugovanja prema našoj firmi. Ipak, kad god nam stignu nalozi isporučimo sve što im treba, ali morate biti svesni da je ponekad za isporuku potrebno dosta vremena. Očekujemo da ćemo od sledeće nedelje krenuti sa isporukom gumenih ležećih policajaca kao i vertikalne signalizacije koja ide u paketu sa njima”, rekao je za 021 direktor somborskog “Signala” Željko Sekulić.

U JKP “Put” za 021 potvrđuju da su od ZIG-a, preduzeća koje upravlja putevima, dobili naloge za popravku ovih ležećih policajaca, koje su prosledili i “Signalu” kojem su dužni. S druge strane, u ZIG-u kažu da je ovo preduzeće učinilo sve što je u njihovoj nadležnosti.
Na pitanje zbog čega se uopšte postavljaju gumeni, odnosno plastični usporivači brzina, umesto da se postavljaju asfaltni i time uštedi novac i vreme za stalne popravke i zamene, iz ZIG-a poručuju da postoje propisi koji se moraju poštovati.

policajaca_Petefi_sandor_u_Novosadskog_sajma

“Usporivači se izvode se od gumenih ili plastičnih elemenata i od asfaltne ili betonske mase. Pravilnikom je definisana visina i način izvođenja veštačke izbočine u zavisnosti od brzine koja je potrebno da se postigne. Ležeći policajci malih visina (npr. 3 cm) za brzine do 50 km/h izvode se od gumenih elemenata, dok ostali usporivači većih visina, a za manje brzine, izvode se od betonskih i asfaltnih elemenata. Što se tiče zamena gumenih elemenata asfaltnim, to je moguće u situacijama kada su formirana veća oštećenja na samom gumenim usporivaču pa je potrebno izvršiti zamenu asfaltnim usporivačem”, kažu u ZIG-u.
Ipak, Zakon o bezbednosti u saobraćaju propisuje da je u zonama škola obavezno ograničenje brzine do max. 30 kilometara na sat, a zakon ujedno obavezuje lokalne samouprave da postave signalizaciju tako da ona ne ugrožava bezbednost dece u saobraćaju.
Iako su sva relevantna preduzeća iscrpla svoja ovlašćenja, rešenje problema raspalih ležećih policajaca i dalje čeka, ali se i dalje ne zna ko tačno problem treba da reši. Inače preduzeće “Signal” već desetak godina radi kao snabdevač za novosadski Put, ali i za mnoge druge gradove. Iz samog Puta njihovu saradnju opisuju kao “dug brak koji je trenutno u fazi razvoda”, što ne bi bilo zanimljivo za Novosađane da taj “brak” ne ugrožava njihovu sigurnost.

Autor i foto: 021.rs