Ključni građevinski objekat saobraćajnice Novi Sad – Ruma biće dvocevni tunel kroz Frušku goru dužine 3,5 kilometara.
Iz vizuelizacije urađene od strane Petra Dragića, a prema idejnom projektu Instituta za puteve iz Beograda, može se videti tačan potez putne deonice državnog puta I-B reda koji će omogućiti bržu saobraćajnu vezu između Novog Sada i Rume i samim tim rasteretiti mesta kao što je, na primer, Irig.
Putna deonica pripada fruškogorskom koridoru, a povezaće obilaznicu oko Rume i Novi Sad.
Saobraćajnica se prostire u planinsko-ravničarskom terenu u sremskom delu Vojvodine. Ključni građevinski objekat ove saobraćajnice je tunel Iriški venac kroz Frušku goru, kao dvocevni tunel u dužini od oko 3,5 kilometara. Ovaj tunel će ujedno biti i najduži tunel u Srbiji.
Saobraćajnica je deo fruškogorskog koridora koji će biti i veza između koridora X i koridora IV, a po rangu to će biti vangradska saobraćajnica rezervisana za brzi motorni saobraćaj.
Kako piše portal Gradnja.rs, prema projektu, zadržaće se i postojeće saobraćajnice koje vode ka vrhu Iriški venac, tako da će vozači koji budu imali nostalgiju prema iriškoj “lakat krivini” moći da koriste i stari put.
Kroz vizuelizaciju ovog infrastrukturnog projekta vide se i svi detalji novoprojektovane saobraćajnice koja se jednim delom poklapa sa postojećim državnim putem 21 i sa tunelom izbija u podnožje severnog dela Fruške gore.
Vizuelizacija Petra Dragića urađena je na osnovu realnih podataka iz idejnog projekta koji je urađen od strane Instituta za puteve iz Beograda.
Izvor: Gradnja.rs
Foto: Screenshot