Novosadski urbanisti u narednim godinama u planu imaju kompletnu rekonstrukciju i novi izgled Bulevara cara Lazara, uključujući sanaciju kolovoza, pešačkih i biciklističkih staza, kao i zelenila.
Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije putem tendera bira projektanta koji će izraditi detaljnu tehničku dokumentaciju saobraćajnih površina sa pratećom infrastrukturom na Bulevaru cara Lazara.
Reč je o osnovi za buduće radove, koji će obuhvatiti i sve raskrsnice na ovom bulevaru dugom oko 2,7 kilometara, koji ima rang gradske magistrale.
Stanje ovog bulevara danas
Kako se navodi u tenderskoj dokumentaciji gradske uprave, Bulevar cara Lazara je deo primarne mreže saobraćajnica u Novom Sadu i kroz njega prolazi ogromno saobraćajno opterećenje, naročito motorizovani saobraćaj.
Prva celina proteže se od Keja žrtava racije do raskrsnice sa Stražilovskom, a njen geometrijski profil nije potpuno realizovan. Druga celina se proteže od Stražilovske do Kola srpskih sestara i kompletno je realizovana, a treća celina počinje od Ulice kola srpskih sestara i ide do raskrsnice sa Cara Dušana, odnosno Iva Andrića i ima pun profil kolovoza, ali sa severne strane nije kompletno formirana regulaciona linija u skladu sa planskom dokumentacijom – nedostaje biciklistička staza.
Raskrsnica Bulevara cara Lazara i Bulevara oslobođenja je jedna od najopterećenijih u gradu, naročito nakon izgradnje Bulevara patrijarha Pavla i “Promenade” i, na osnovu merenja, ova raskrsnica u špicu radi na granici svojih kapaciteta.
To se odnosi i na gotovo sva leva skretanja u zoni raskrsnice, koja se odvijaju iz drugog ili čak trećeg ciklusa. Raskrsnica je opterećena i velikim brojem pešaka i biciklista, ali i javnim prevozom koje nema svoju odvojenu traku. Još jedna izuzetno opterećena je raskrsnica sa Cara Dušana i Iva Andrića, a izgradnjom stambenog kompleksa u bloku između cara Dušana, Bulevara cara Lazara i Bulevara Evrope intenzitet saobraćaja će se još povećati, navode stručnjaci iz uprave.
Na određenim deonicama bulevara je korenov sistem stabala uništio biciklističke staze i parking mesta.
Šta je u planu?
Cilj nadležnih je sanirati kolovoz i sve ostale saobraćajne površine. Projektno rešenje treba da testira nosivost kolovoza, da predvidi mere sanacije, kao i eventualne nivelacione korekcije na obodima, da se isplanira rekonstrukcija instalacija, ali i svih pešačkih, biciklističkih staza, parkinga i autobuskih stajališta koji budu obuhvaćeni neophodnim radovima.
Fokus nadležnih je izmena šeme parkiranja tako da ono ne bude upravno, već koso parkiranje, što će “osloboditi” trenutno jednosmerne biciklističke staze, koje bi u budućnosti trebalo da budu proširene i postanu obostrane.
Rekonstrukcija bi trebalo da obuhvati i poprečne raskrsnice, sa biciklističkim i pešačkim stazama, osim raskrsnice sa Fruškogorskom ulicom, za koju već postoji tehnička dokumentacija. Izabrani projektanti uz ceo posao treba da uzmu u obzir i činjenicu da će se kej sa izgradnjom novog mosta Franca Jozefa povezivati sa Bulevarom cara Lazara, ali i da će u celu ovu priču biti uključen i novoplanirani “turbo” kružni tok.
– Kroz novu intervenciju na prostoru Bulevara cara Lazara potrebno je obogatiti postojeći gradski prostor kroz urbani dizajn javnog prostora i infrastrukture, sa ciljem da se obezbedi lepo i održivo urbano okruženje. Planskom dokumentacijom posebna pažnja poklonjena je kretanjima pešaka, biciklista, vozila javnog prevoza i automobila – navodi se u dokumentaciji.
U planu su mini trgovi i urbani džepovi, klupe, česme, info-panoi, sređena autobuska stajališta, kao i moderni elementi vizuelne komunikacije i javna rasveta. Postojeće zelenilo treba održati, ali i planirati novo koje će se uklopiti u prostor.
Za ovaj posao će izabrani projektant biti plaćen najviše 45,8 miliona dinara, a rok koji će imati neće biti duži od 240 kalendarskih dana. Rok za podnošenje ponuda u ovoj javnoj nabavci je 10. novembar.
Izvor: 021.rs
Foto: Pixabay