Pripremni radovi na uklanjanju ledolomaca “Vučeva” i “Čakora”, koji je počeo da tone, započeti su u četvrtak, 6. avgusta, saopštilo je Udruženje profesionalnih lađara Srbije.
– Koliko smo informisani, o početku radova je obaveštena Lučka kapetanija Novi Sad koja do sada nije izdala saopštenje brodarstvu – navode lađari.
Udruženje profesionalnih lađara Srbije (UPLS) već nekoliko godina upozorava na potencijalnu opasnost od brodova koji su više od 15 godina usidreni uz Kej. Da je bilo razloga za zabrinutost pokazalo se nakon potonuća “Čakora”, kada se u junu izlila tečnost iz ovog broda u Dunav.
Iako su radovi na uklanjanju započeli, u Udruženju su već na samom startu imali razloga da kontaktiraju inspekciju, a razlog je ispumpavanje vode iz mašinskog prostora direktno u Dunav.
– Voda iz mašinskog prostora se ispumpava direktno u Dunav, bez zaštitne barijere. Obaveštena je inspekcija plovidbe, koja se izjasnila da to ne spada u njihovu nadležnost. Potom je obaveštena inspekcija javnog preduzeća Vode Vojvodine i oni su jutros izašli na teren, a radovi nisu bili u toku. Masna fleka prostirala se u tankom sloju i mogla se uočiti nekoliko kilometara nizvodno od mesta ispumpavanja – poručuju u UPLS.
Krajem prošlog meseca saopšteno je da se Grad Novi Sad obratio republičkim organima kako bi se pronašlo rešenje za ove propale ledolomce. Ledolomci su pripadali nekadašnjoj kompaniji “Heroj Pinki”, koja je nakon privatizacije postala deo “Dunav grupe agregati” Dušana Borovice. Firme su propale, a sa njima i ledolomci.
Ministarstvo građevinarstva je u maju ove godine izdalo rešenje prema kojem je kompanija “DMB Shipping” iz Rume morala odmah da “stavi brodove u raspremu, na za to određenu lokaciju”. Ovo preduzeće to nije učinilo “odmah”, nego je u julu, nakon što je tečnost već iscurila iz “Čakora”, a brod potonuo, obavestilo Lučku kapetaniju Novi Sad da je “prebacivanje brodova uslovljeno padom vodostaja Dunava, kako bi se obavilo bezbedno”.
Novi Sad je zatražio da se pronađe drugo adekvatno rešenje kako bi brodovi bili premešteni u što kraćem roku, te da vlasnik samih ledolomaca uloži veći napor da se taj posao obavi, a ne da se čeka pad nivoa Dunava.
Firma “DMB Shipping” koja treba da izmesti ove brodove povezana je sa Dušanom Borovicom. Prema podacima Agencije za privredne registre, odgovorno lice DMB-a u Rumi je Dragana Orlić, koja je do 27. maja bila zakonski zastupnik firme “Borovica transport”.
Izvor: 021
Foto: Ilustracija/Pixabay