Iako je novi Žeželjev most od septembra prošle godine otvoren za saobraćaj, prilazne saobraćajnice još nisu dobile konačan izgled. Bez obzira na trenutnu situaciju, koja uključuje već završene građevinske radove na novosadskoj strani, i one na petrovaradinskoj koji još traju, finalizacija se očekuje do 1. septembra.
Prvobitni rok za završetak radova bio je 17 meseci, odnosno do novembra 2018. godine. Međutim, zbog nepredviđenih okolnosti je produžen do 1. septembra ove godine. Ukupna vrednost investicije je 3.714.320 evra, uključujući i dodatne radove koji koštaju 337.665 evra.
Uslov za završetak prilaznih saobraćajnica na sremskoj strani mosta je uklanjanje čelične konstrukcije mosta s obale, a to bi trebalo da bude gotovo do polovine juna.
Međutim, i kada kružni tok bude završen, dok se ne izgradi planirani podvožnjak, raskrsnica će povezivati samo Кej skojevaca i Reljkovićevu ulicu. Punu funkciju i značaj će dobiti tek kad se završi obilaznica oko Petrovaradina, jer će kružna raskrsnica tada povezivati lokalni saobraćaj s budućom obilaznicom, koja će predstavljati tranzitni pravac ka novom Žeželjevom mostu.
Podsećamo, U NATO bombardovanju 1999. godine Žeželjev most je gađan 12 puta. Odolevao je do 23. aprila, kada je s više direktnih pogodaka srušen. Tada je presečen železnički saobraćaj između Subotice i Beograda, a privremeni drumsko-železnički most pored Žeželjevog mosta izgrađen je 2000. godine.
Izvor: dnevnik.rs/J.Vukašinović
Foto: Pixabay