Preko novog drumsko-železničkog mosta na Dunavu u Novom Sadu vozovi bi trebalo da krenu krajem marta ili početkom aprila, ako radovi budu nastavljeni ovakvom brzinom kakvom sada napreduju.
– Uprkos nepovoljnim vremenskim uslovima, radnici i danas na mostu postavljaju delove železničke infrastrukture – kaže državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Imre Kern.
– Zahvaljujući novim tehnologijama, uspeli smo da završimo i one radove koje do pre nekoliko godina ne bismo moglli da radimo zimi. Tako je završena hidroizolacija, za koju su upotrebljeni novi materijali – objašnjava državni sekretar.
Kern za Radio “Novi Sad” ističe da je zahvaljujući tome mnogo posla završeno pre roka, pa će železnički, a zatim i drumski saobraćaj krenuti uskoro. Čim se završi izgradnja pruge preko mosta i krene železnički saobraćaj, počinjemo izgradnju privremenih saobraćajnica, da bi u maju i drumski saobraćaj bio preusmeren na novi most. Posle toga, sledi još samo demontaža starog mosta.
Danas se, kaže državni sekretar Kern, završava montaža skretnice, nakon čega sledi postavljanje šina. Osim toga, urađeno je i mnogo više nasipa nego što je bilo predviđeno projektom, kao deo projekta buduće dvokolosečne brze pruge Beograd – Budimpešta.
Kern je naglasio i da će na mostu biti prva završena deonica pruge na kojoj će vozovi ići brzinom od 120 do 130 kilometara na čas. Namera je, kako je objasnio, da bude izbegnuto produžavanje rokova, koje bi uvećavalo troškove gradnje. Govoreći o tome koliko će novi most na kraju da košta, on naglašava da će to sigurno biti mnogo niža cena od one o kojoj se govorilo na početku gradnje.
Izvor: RTV
Foto: Novisad.rs