JKP “Vodovod i kanalizacija” podseća sve potrošače da na vreme zaštite merne uređaje od smrzavanja i dodaje da do smrzavanja vodomera dolazi u slučajevima kada nisu propisno smešteni u odgovarajućim spremištima, naročito u podrumima bez prozora.
Takođe, kako navode, nije redak slučaj da dođe do smrzavanja i pucanja unutrašnjih instalacija u objektima koji se tokom zime ređe koriste, pa je i utrošak vode manji. U takvim okolnostima trebalo bi da se vodomeri utople, kao i da se ispusti voda iz instalacija u objektima gde se ne stanuje tokom zime, kao i u prostorijama koje se tokom zime ne greju (podrumi, garaže, potkrovlja), te da se na taj način vodomeri zaštite od moguće štete koja nastaje smrzavanjem.
Iz JKP “Vodovod i kanalizacija” posebno apeluju na vlasnike vikendicakoji tokom zime ređe boravi u tim objektima.
U “Vodovodu” ističu da ukoliko je vodomer postavljen plitko, treba postaviti neki termoizolacioni materijal preko njega, kao što su daske, stiropor ili slama i dodaju da potrošači vodomere ne zavijaju u krpe, jer to ne predstavlja dovoljnu zaštitu kada su niske temperature.
Takođe, treba proveriti, na vreme, svoje unutrašnje instalacije i merne uređaje i time preduprede eventualne troškove uzrokovane pucanjem istih.
Sve uočene kvarove na vodomeru građani mogu da prijave Kontakt centru ovog preduzeća, besplatnim pozivom na broj 0800/333-021. Uočene kvarove na unutrašnjim instalacijama potrošači su obavezni da samostalno otklone.
Izvor: Novisad.com
Foto: Ilustracija/Pixabay