Veliki broj radnika JGSP „Novi Sad“ najavio je da će u ponedeljak, 7. februara, obustaviti rad ukoliko im se ne uvećaju zarade. U upravi gradskog prevoznika navode za 021.rs da su svesni toga da bi plate trebalo da budu veće, ali da to ne zavisi od njih, već od osnivača Grada Novog Sada, sa kojim su sindikati počeli pregovore u vezi sa kolektivnim ugovorom.
Radnici su se juče ujutru, u krugu preduzeća, bez prethodne najave okupili, a ovaj skup nije organizovao nijedan od dva reprezentativna sindikata. Reč je o spontanom skupu koji je nastao zbog nezadovoljstva zaposlenih stanjem u preduzeću, posebno zaradama. Neki od njih su rekli da mogu da „pređu“ preko stanja voznog parka, kvarova autobusa, te teških uslova rada, ali da više ne mogu da ćute o nezadovoljstvu u vezi sa zaradama, jer je prosečna plata po vozaču oko 60.000 dinara i ne vide da će se nešto po tom pitanju promeniti u bliskoj budućnosti. Po njihovim rečima, ukoliko se sve nastavi po starom, GSP će se i dalje suočavati sa problemom odlaska vozača.
– Želimo da sednu sa nama i da se definiše naša plata. Tražimo najosnovnije i najjednostavnije obračuvanje plata, a to je da se minimalna cena sata, što prema sadašnjoj minimalnoj zaradi iznosi 201,02 dinara, pomnoži sa koeficijentom vozača od 2,8 i to još puta broj časova rada. To je jedini pošten obračun zarade – kaže za 021 predstavnik radnika Vladimir Andrić, dodajući da najavljeno povećanje neće ništa značajno promeniti.
On dodaje i da se radnički zahtevi odnose i kolektivni ugovor, a traže da, ukoliko GSP ne može da im garantuje isplate zarada, onda tu obavezu na sebe treba da preuzme grad, isplatom iz budžeta. Ovaj zahtev Andrić je obrazložio time da preduzeće i radnici nemaju uticaja na to kako lokalna vlast određuje cenu karte, tarifnog sistema, nabavku autobusa, podelu 42.000 besplatnih karti…
– Izolovali su upravnu zgradu zidovima od 50 centimetara, što lično ne mogu da objasnim zašto, ali i tu su navodno uštedeli milione na grejanje. Radnici to ne vide. Uveli su autobuse na gas, pa su i na tome uštedeli. Bilo je i drugih investicija. Međutim, novac koji je doveo do ušteda mi ne vidimo – poručuje Andrić.
Direktor JGSP „Novi Sad“ Ivan Radojičić kaže da razume da plate vozača nisu na nivou na kojem bi oni želeli da budu. Poručuje da su u toku pregovori u vezi sa kolektivnim ugovorom i poziva zaposlene da ne prekidaju rad. Direktor GSP-a je saglasan sa primedbama da se preduzeće nalazi u nezavidnoj situaciji, ali ukazuje na to da su se na stare probleme nadovezale i posledice globalne pandemije. Po njegovim rečima, GSP danas ima 629 vozača i trude se da imaju dovoljan broj ljudi, iako je dosta njih otišlo u privatni sektor zbog boljih zarada.
Izvor: 021.rs
Foto: NSHronika.rs