Završena je skoro polovina tunela “Čortanovci”, koji je deo brze pruge Beograd-Budimpešta, navode u ruskoj firmi “RŽD internešenel” koja stoji iza ovog projekta.
Ova kompanija rekonstruiše postojeću i gradi novu dvokolosečnu prugu za brzine 200 kilometara na čas. Tunel “Čortanovci” i vijadukt od tri kilometra u plavnom delu Dunava su dva najsloženija železnička objekta na toj trasi. Brza pruga Beograd–Budimpešta, na delu između Stare Pazove i Novog Sada, trebalo bi da bude završena 2021. godine.
“Vijadukt gradimo na deonici gde brdovit teren prelazi u ravnicu oko Dunava, što zahteva primenu zahtevnih tehničkih rešenja, od kojih su mnoga napredna za železnički inženjering u Evropi”, objašnjava za “Politiku” Sergej Aleksejevič Pavlov, generalni direktor “RŽD internešenel”.
Kako ističe Sergej Aleksejevič Pavlov, bez obzira na određene probleme, uzrokovane geološkom neusklađenošću sa projektnim obračunima u zoni izgradnje vijadukta, radovi idu ispred dinamike, a sva pitanja rešavaju zajedno sa investitorom – “Infrastruktura železnice Srbije”, uz angažovanje i ruskih i međunarodnih projektnih i građevinskih organizacija.
Izgradnja tunela se takođe odvija u roku. Do sada je izgrađeno 700 metara tunela, a to je oko 45 odsto svih radova.
“Železničke koloseke trenutno polažemo samo na onim deonicama za koje je srpska strana izdala građevinsku dozvolu. Ovde postoji kašnjenje u odnosu na dinamiku, koje je prouzrokovano upravo prolongiranjem izdavanja građevinske dozvole. Pripremamo plan za nadoknadu tog kašnjenja kako sa ruske, tako i sa srpske strane”, naveo je Sergej Aleksejevič Pavlov.
Izgradnja vijadukta i tunela “Čortanovci” počela je 11. avgusta 2017. godine, a vrednost posla je oko 337,6 miliona dolara. Grade se dve tunelske cevi, obe dužine od po 1,1 kilometar, kao i vijadukt dužine 2,9 kilometara. Nosiće ga 58 stubova, od kojih će najviši biti 28 metara.
Izvor: Politika
Foto: Pixabay