Partizanska ulica će danas od 15.30 časova postati prohodna za saobraćaj, budući da su završeni radovi u zoni nadvožnjaka, zbog čije je gradnje ta ulica prošle godine zatvorena.
Rušenje starog i izgradnja novog nadvožnjaka počeli su 10. maja 2022, kada je objavljeno da će radovi biti završeni do sredine oktobra. Nakon toga, pomerani su rokovi, najpre do sredine decembra, da bi se potom na sajtu JP “Putevi Srbije” pojavila vest da će radovi ipak biti završeni 15. februara.
Iako je Partizanska, od raskrsnice te ulice s Rumenačkom i Ulicom Kornelija Stankovića, juče još uvek bila zatvorena za saobraćaj, radovi su završeni i, kako smo saznali, od danas će biti otvorena za motorna vozila.
Podsećanja radi, nadvožnjak u Partizanskoj ulici jedan je od devet predviđenih nadvožnjaka između Novog Sada i Vrbasa. U sklopu gradnje brze pruge između vojvođanske prestonice i Mađarske, odnosno od Vrbasa i Kelebije, predviđeno ih je ukupno 20, kao i 11 podvožnjaka.
Pruga Novi Sad – Subotica, čija je gradnja u toku, duga je 108 kilometara i to je treća deonica pruge za velike brzine kroz Srbiju, od Beograda do granice sa Mađarskom, a izvođač je kineski konzorcijum “China Railway International” i “China Communications Construction Company”.
Prema ugovoru, rok za završetak je 33 meseca od potpune obustave saobraćaja na celoj trasi, odnosno do kraja 2024. godine, a vrednost radova je 1,16 milijardi dolara.
Gradnja brze pruge u Srbiji, duge 183 kilometra, koja će povezati Beograd i Suboticu, odnosno Kelebiju, započeta je 2017. godine. Tada su počeli radovi na deonici između Stare Pazove i Novog Sada, dugoj 40,4 kilometra, što je bilo povereno ruskoj kompaniji “RŽD Internešnl”, a godinu kasnije otpočela je gradnja trase od Beograda do Stare Pazove. Trasu od glavnog grada do Stare Pazove gradio je kineski konzorcijum. Prve dve deonice brze pruge su završene i saobraćaj između Beograda i Novog Sada uspostavljen je 19. marta prethodne godine.
Izvor: Dnevnik.rs/J. Vukašinović
Foto: Dnevnik.rs/R. Hadžić