Ljubav prema modi, detaljima i aksesoaru, ali i nesumnjivi talenat i vizija podstakli su Novosađanku Aleksandru Jošić da se osmeli i upliva u vode juvelirskog zanata. Vođena potrebom da zauvek sačuva dete u sebi, devojčicu zaljubljenu u bajkoviti ružičasti svet, Saška počinje sa ručnom izradom nakita u koji unosi sve elemente koji je čine, baš kao i njen brend „La Puff“, potpuno jedinstvenom. Gde nalazi inspiraciju, koliko vremena provodi u izradi samo jednog komada nakita, kakve planove ima za budućnost, i kakvu ulogu u njenom životu igra aksesoar, pročitajte u intervjuu koji sledi.
Koliko dugo se baviš izradom nakita, i kada se i kako rodila ideja o kreiranju brenda “La Puff”?
Oduvek sam volela narukvice, još kao dete sam ih pravila. Pre dve i po godine odlučila sam da počnem sa izradom nakita – ogrlica i narukvica, a u novembru 2014. sam napravila stranicu na Facebook-u i tako je sve počelo. Moje najbolje drugarice i ja imamo internu šalu i zovemo se Pufnice. To je jedan od razloga koji je inspirisao nastanak naziva mog brenda. Za mene “La puff” predstavlja moju bajku, asocira me na sve što je nežno, romantično, slatko i u pink boji, što se može primetiti i u izgledu mog logo-a. “La puff” predstavlja ljubav i želela sam da napravim brend za one devojke i dame koje će uvek ostati princeze.
Da li je stvaranje unikatnog nakita tvoj poziv ili je reč o hobiju koji radiš iz ljubavi?
Pravljenje unikatnog nakita je hobi koji radim iz ljubavi. Ali iako je reč o hobiju, dajem sve od sebe da sve bude profesionalno – od naziva kolekcije, izbora materijala i perlica, fotografija, pakovanja i promocije.
Gde pronalaziš inspiraciju i imaš li profesionalne uzore?
Pratim modne trendove, poznate modne kreatore ali i devojke koje se bave unikatnim rukotvorinama. Poštujem i cenim ručni rad, pa i sama kupujem od drugih devojaka koje se bave sličnim poslom. Kada smišljam novu kolekciju uvek se trudim da ispratim modni trend ali i da sve uradim na svoj “La puff” način, kako bi bila unikatna i jedinstvena.
Sa kojim materijalima najčešće radiš i koliko je vremena potrebno za izradu jednog tvog proizvoda?
Radim sa brojnim materijalima, a osnova su mi lanci, perlice i kristali. Na perlice najčešće lepim razne stvari poput čipke, končića, sitnih perlica… Vreme izrade zavisi od toga šta pravim, ali u proseku od dva do pet sati mi je potrebno za izradu jedne ogrlice. Ove godine sam počela da pravim i majice i haljine, na kojima crtam razne motive i pišem natpise. Svi moji proizvodi su ručni rad, majice i haljine mi šije mama, a ja ih iscrtavam i cepam.
Kakva je tvoja filozofija i shvatanje samog aksesoara?
Uvek se vodim rečenicom Filipa Kotlera, gurua modernog marketinga – “Ko radi srcem, nema konkurenciju“. Veliku pažnju posvećujem detaljima, perfekcionista sam i smatram da aksesoari imaju moć da nas učine jedinstvenim.
Koliko po tvom mišljenju Novosađanke vode računa o svom izgledu, i koliku tu ulogu igra nakit?
U Novom Sadu zaista ima mnogo lepih devojaka koje vode računa o svom izgledu, i drago mi je zbog toga, a sve veći je i broj dama koje kupuju ali i prave unikatne aksesoare. Divno je što ima toliko kreativnih ljudi i toliko ideja. Takođe primećujem da su i momci počeli da nose narukvice i ogrlice. Ja za sada ne pravim nakit za muškarce ali nikad se ne zna, možda i počnem.
Da li se od ručne izrade nakita može živeti?
Može naravno, ali svi imamo neke svoje želje i ciljeve koje želimo da ostvarimo. Pored pravljenja nakita, majica i haljina, ja radim još jedan kreativan posao koji je još uvek nov za mene, ali isto tako zanimljiv. Najlepši je osećaj kad radite ono što volite, a još lepše je kad imate takva dva posla.
Imaš li stalne mušterije i šta je to što se najčešće traži?
Imam stalne mušterije koje prate moje kolekcije i redovno kupuju sve novo što napravim.
Najveće mi je zadovoljstvo kada vidim da neke devojke ponovo naručuju od mene, kada se obraduju i oduševe mojim radom i kada ispunim njihove želje. Taj osećaj je neprocenjiv. U poslednje vreme se najviše naručuju haljine i ogrlice.
Koliko vremena i sredstava ulažeš u promociju svojih proizvoda i brenda?
Puno vremena ulažem u pravljenje proizvoda, jer uglavnom sve radim sama, od izrade, ambalaže do reklamiranja, a svoj brend promovišem na Facebook-u, Instagramu i imam svoj web sajt.
Kakvi su ti planovi za budućnost?
Planiram da uradim još mnogo kolekcija, pripremam se polako za proleće i leto, a imam želju da ubacim još novih proizvoda u svoj asortiman. Svake godine želim da uradim nešto novo, pa se vodim mišlju Og Mandina – „Nastojaću da istrajem sve dok ne uspem“.
Autor: Marija Milošević
Foto: Privatna arhiva