Nesvakidašnji događaj – prvi put u našem gradu, a verovatno i u Srbiji – upriličili su agenti agencije Solis nekretnine: Dan agenta.
Postavili smo nekoliko pitanja direktoru Gordanu Lemajiću.
Zašto ste odlučili da ovu manifestaciju nazovete Dan agenta?
Zato što je agent centralna figura u našoj profesiji. Ako se moć i uspešnost jedne vojske može odrediti brojem i snagom njenih vojnika, onda se moć i uspešnost jedne agencije može odrediti brojem i snagom agenata koji u njoj rade.
Prosečan broj licenciranih agenata u srpskim agencijama je – manji od dva. Kako postižete to da u agenciji Solis radi oko pedeset agenata s licencom, što je dvadeset i pet puta više od srpskog proseka?
Uvek smo se trudili da posebnu pažnju posvećujemo upravo agentu. Iz tih razloga osmislili smo i specijalnu praksu, uveli Mentorski program kao i Mentorski priručnik. Naši uspešni i iskusni agenti prošli su obuku za mentore – učitelje i njihov posao je da neprestano rade na obučavanju i osnaživanju agenata. Takođe, više puta godišnje organizujemo obuke na kojima nam gostuju priznati stručnjaci iz oblasti komunikacija, preduzetništva, psihologije prodaje, javnog nastupa itd. Na taj način postižemo cilj, a to je da u našem kolektivu radi što više uspešnih agenata. Verovatno ste pročitali i slogan pod kojim je ovaj događaj održan?
Da, videli sam taj slogan, a videli smo i da ste predstavili jednog od najuspešnijih agenata koji je ispričao kako izgleda njegov radni dan. Zašto ste želeli da auditorijum čuje te pojedinosti? Takve informacije u većini agencija vode se kao poslovna tajna, a vi ih iznosite u javnost.
Da, naš Nenad je ispričao kako izgleda jedan njegov radni dan i to nije nikakva tajna. Većina naših agenata radi slično. Vode računa o tome kako provode svoje slobodno vreme da bi bili što uspešniji u poslovnom vremenu. Oni nisu obični radnici u nekoj firmi. Oni su partneri u poslovanju agencije Solis nekretnine. Oni bukvalno udružuju svoje veštine sa resursima koje obezbeđuje firma. Na takav način postižu ravnotežu između dobre zarade i dovoljno slobodnog vremena. Što bi se narodski reklo, imaju i jare i pare. I to je dobitna kombinacija! Tako se ulazi u slogan: Uspešan agent – slobodan čovek!
Imali ste i gošće – bivše agentkinje koje su iz Solisa otišle u penziju.
Da, veoma sam srećan što su nam došle Jelica, Vera i Goca. Dobrila nije uspela da stigne, ali nadam se da će sledeće godine prisustvovati. Da li ste čuli šta su rekle? Ostale su kod nas do penzije, jer im se najviše svidelo slobodno planiranje radnog vremena, kolegijalnost i mogućnost da zarade. Ja bih dodao i poštovanje. Kod nas su ljudskost i dobronamernost na najvišem pijedastalu ponašanja u kolektivu.
Ali, da ne zaboravim, imali smo i goste naše kolege iz nekoliko novosadskih agencija, kao i iz Ekonomske škole, a i sa fakulteta društvenih nauka. Mlade ljude, učenike i studente, koji su došli da čuju kakav je ovo posao – agent za nekretnine.
Dobro, kakav je to posao?
Za mene najbolji na svetu! Dinamičan je, kreativan, human, nisi vezan za jedno mesto, svaki dan upoznaješ nove ljude, slobodno planiraš radno i privatno vreme, nemaš ograničenu zaradu.
Zamislite posao u kojem vas ništa ne sputava, već naprotiv, samo vas podstiču sopstveni ciljevi. Ciljevi koje sam zamisliš i zapišeš. I onda slaviš kada ih postigneš. Kod nas je svaki pojedinac sam svoj preduzetnik. Zato ja često naš kolektiv nazivam ansambl vrhunskih solista. Moje kolege su izuzetni ljudi, jer su hrabri, kreativni, dobronamerni i odani našoj ideji i misiji. I istrajni su kada dođu teški trenuci. Zato su pobednici. Svaki dan se radujem u takvom okruženju. Ko ne bi?
Pomenuli ste ideju i misiju, a malo pre smo videli i kodeks koji ste pokazali gledaocima. O čemu se radi?
Kodeks je posebna povelja koju smo ove godine izneli na svetlo dana. Predstavlja temelj principa i normi profesionalnog ponašanja agenta, od kojeg se očekuje usvajanje moralnih i etičkih vrednosti koje agencija Solis nekretnine zahteva. To su pre svega poštenje i saradnja, odgovornost i pouzdanost, zakonitost poslovanja i poštovanje poslovnog bontona. Uz ideju i misiju, kodeks će nam, uveren sam, umnogome pomoći da postignemo zacrtane ciljeve. A jedan od važnih ciljeva je da dodatno omasovimo naš tim.
Želimo vam da uspete u toj nameri. A sada jedno pitanje u vezi s marketingom. Primetili smo da ste ponosno izjavili kako ste početkom ove godine napustili oglašavanje u svim srpskim portalima za nekretnine. Objasnite molim vas šta to znači? Gde se mogu pronaći nekretnine za čije prometovanje su vas angažovali klijenti?
Da, dobro ste primetili. Napuštanje portala nije učinila nijedna agencija u Srbiji. Zato smo mi posebni. Uvek nešto uradimo prvi. Slušam stručnjake, ljude koji znaju više od mene i osluškujem intuiciju. Kada se stekne dovoljna količina povoljnih okolnosti donosim odluku. Zato našu ponudu klijenti mogu pronaći samo i isključivo na našem sajtu OVDE.
Naš izlog je moćan, naša prodavnica dupke je puna dobro vidljive, sveže i kvalitetne robe koju predstavljaju vrhunski agenti. Zbog toga sajt agencije Solis nekretnine i može da se izbori u prostoru koji je sve izloženiji konkurenciji. To dokazujemo više nego zadovoljavajućim poslovnim rezultatima. i napredovanjem.
Sada ste ipak u vezi s portalom za nekretnine ostali malo tajanstveni. Ali u redu. Idemo na maskotu. Dali ste joj ime Svetlan. Šta će vam karikatura u svetu nekretnina?
Svetlan je najvažniji u celoj priči. On nije karikatura. On je maskota. On predstavlja agenta. I to ne bilo kakvog agenta! On predstavlja uspešnog i slobodnog agenta. Samosvesnog, samouverenog, zadovoljnog i dobronamernog čoveka. Svetlan nije zastupnik klijenata. On je posrednik. On nije tu zbog klijenta već zbog sebe, i ideje i misije koje sledi. On čak, u suštini, nije ni posrednik. On je strana u poslu. Strana bez koje se posao prometovanja nepokretnosti ne može ni započeti ni završiti. Zbog toga ga klijenti traže.
Nalogodavac – prodavac poseduje samo nekretninu koju želi da proda, nalogodavac – kupac poseduje samo novac za koji želi da kupi nekretninu, a naš Svetlan ima sve ostalo bez čega tako kompleksan poduhvat nije moguće sprovesti efikasno: informaciju, znanje, veštinu, poštenje, pouzdanost, profesionalnost i da ne nabrajam, mogao bih do sutra. Bez Svetlana velika većina klijenata nije u stanju da uspešno reši svoje probleme. Zato je čoveku koji prodaje ili kupuje nekretninu Svetlan neophodan i zato on Svetlana zove u pomoć.
Jer, Svetlan je oličenje uspešnog agenta – slobodnog čoveka.
Hvala vam. Nemam više pitanja za sada. Pozdravite Svetlana, molim vas.
Hahaha! Hoću, hvala, i dođite nam ponovo.
Izvor: NS Hronika
Foto: Solis nekretnine