Dizajnerka nakita sa diplomom novinarke, supruga i majka jednog malog Balše, Jovana Filipović, za kratko vreme je uspela da svoju kreativnost pretvori u brend “Campanula design” koji je, prema njenim rečima, vrlo brzo našao put do Novosađanki zaljubljenih u modne dodatke.
Kada i iz kojih razloga ste došli na ideju da kreirate nakit? Kako je nastao naziv kolekcije?
Ideja da kreiram i izrađujem nakit rodila se sasvim spontano. Prvi komadi nastali su tokom mog porodiljskog odsustva, u periodu kada majka zbog velikih obaveza oko bebe nema mnogo vremena, što sa mnom nije bio slučaj. Sve je počelo izradom lančića za držanje naočara, jer sam poželela da imam jedan funkcionalan i lep modni dodatak. Nakon što sam napravila lančić kakav sam zamislila, naišla sam na veliku zainteresovanost i pozitivne komentare ljudi, pa sam tako sa suprugom izradila još nekoliko dodataka, koji su se prodali rekordnom brzinom. Naziv “Campanula design” nastao je po ideji imena mog ličnog instagram profila, koji u sebi sadrži reč “pixie”, što znači vila. Kada smo to preveli na italijanski jezik, dobili smo savršeno prepoznatljivo ime koje je sada već postalo brend na instagramu. Svaki komad nakita je projekat za sebe.
Koliko je najmanje, odnosno najviše vremena potrebno za izradu nakita?
To je teško definisati. Kada izrađujemo nove modele, treba znatno više vremena nego kada se ponavljaju porudžbine već osmišljenog modela.
Koje materijale koristite, imate li omiljeni materijal, model?
Koristimo materijale koji nam “zapadnu za oko” kao kvalitetni, drugačiji, moderni i lagani za nošenje. Usmerena sam na detalje, a omiljeni su mi bela krila sa kristalima, koja su ovog leta bila potpuni hit.
Šta za Vas predstavlja nakit, kada govorimo o relaciji nakit-odevna kombinacija?
Nakit je odraz ličnog stila, nezahvalno je pričati o tome kako on treba da izgleda, i koliko nakita je mera ukusa. Jedno je ipak sigurno – preduslov da bih ga nosila je kvalitet materijala, kao i osećaj nesputanosti. Nakit treba da upotpuni, a ne da optereti osobu koja ga nosi.
Šta je osim talenta, vremena, materijala i vremena potrebno da bi nastala jedna narukvica ili ogrlica?
Svaki komad nakita nastaje iz momentalne inspiracije, ili trenutnog trenda koji diktiraju velike modne kuće. Mi gledamo da se držimo ovog prvog, jer samo tako možemo opstati u moru jednakih. Neminovno je da se određeni trendovi moraju pratiti, kao što je sada slučaj sa popularnim choker ogrlicama, ali se mi trudimo da svakoj dodamo lični pečat. Svakodnevno tragamo za novim materijalima i idejama, na dnevnom nivou postujemo nove modele, u poslednje vreme najčešće choker ogrlica. Trudimo se da se na našoj stranici nađe za svakog po nešto.
U kojoj meri je prodaja nakita unosan biznis, tj. da li je ljudima teško da izdvoje novac za kvalitetnu ideju i dizajn?
Prodaja nakita donosi određeni profit, ali to je daleko od unosnog. Međutim, može biti idealan honorarni posao za ljude koji imaju izraženu kreativnu crtu, a nemaju priliku da je ispoljavaju na dnevnom nivou. Naš nakit je dostupan u iznosima koje je svaka devojka spremna da izdvoji za sebe.
Gde zainteresovani mogu nabaviti ovo što pravite i kakvi su Vam planovi za ubuduće?
Nakit devojke mogu pronaći i poručiti preko naše Instagram i Fejzbuk stranice. Za sada je “Campanula design” samo internet prodaja, ali se nadamo da će se to do sledeće godine promeniti, tj. da ćemo uspeti da ostvarimo snove i proširenjem asortimana postanemo pravi modni kutak u koji će devojke rado svraćati.
Autor: Maja Guzijan
Foto: Privatna arhiva