Stvari se menjaju veoma brzo i to u raznim pravcima. Ono što je važno je da poznajte sopstveni koncept. Gde sam ja, gde je moja kozmetička linija u odnosu na ostale, kome prodajem, zašto, koliko želim da to košta, kakav efekat prozivodim? I onda pratite tu nit. To vas košta mnogo vremena, a naravno i novca. Važno je pre svega da verujete u to što radite i da stojite iza sastojaka koje ste izabrali – poručuje nam Tamara Gerić, osnivač i glavni hemijsko-inženjerski alhemičar u kompaniji “Estar Botegga”, koja posluje od 2003. godine u Novom Sadu. Naučnik i umetnik u duši, zavisnik od knjiga i umetnosti i supruga našeg slavnog sportiste Andrije Gerića je za naš portal izjavila da svaka žena ima na sebi nešto lepo i da je zaista divno videti onu koja ume da istakne svoje najbolje strane.
Da li alhemiju čini samo formula ili je pak nešto više?
Alhemija je za mene proces. Ponekad znate sve sastojke koji su potrebni ali je jednako važan i način na koji ih pomešate. Kada ćete dodati, u kom trenutku procesa, na kojoj temperaturi. Dva različita alhemičara realizovala bi formulu na dva različita načina. A možda eksperiment ne bi ni uspeo.
Recite nam nešto o vašim počecima kao osnivača i glavnog hemijsko – inženjerskog alhemičara u kompaniji „Estar Cosmetics“?
Počeci su bili naivni i puni životnog optimizma, nekad mi se čini da to ide jedno uz drugo i kada bi moglo da zauvek tako ostane bilo bi divno. Nikad neću zaboraviti trenutak kada smo završili prvu šaržu i zapakovali je. U pitanju su bili gelovi za tuširanje. To je jedna neizmerna sreća kada proizvedete nešto. Mislite li da sam razmišljala kako ću ja to da prodajem i kome? Uopšte. Ja sam valjda mislila da će “svemir” da pošalje tu informaciju ljudima i da će oni “znati” i doći da probaju moje fantastične kupke. Nije tu bilo ni zrno menadžerskog principa. Tako su i završili ti prvi gelovi. Još uvek tavore u starom magacinu. I sad volim da ih otvorim i pomirišem. Podsećaju me na mladost.
Da li je vaše ostvarenje poslovnog cilja uvek bilo usmereno ka lepoti i otkrivanju njene savršenosti?
O poslovnim ciljevima u pravom smislu te reči razmišljam od pre tri godine kada sam shvatila da ljudi ne mogu da mi čitaju misli i da moram da podelim s njima zašto i kako ja radim. Teško je kada baš od samog početka krećete sami. Mnogo je toga što ne znate i mnogo vremena izgubite na učenje. Ja sam super prošla zato što sam imala divne mentore. Lepota i savršenost su se pojavile spontano kao neki odgovor na ta pitanja zašto se uopše ulepšavamo? Zašto nam smetaju bore?
Koliko je bitno za uspešnost biti u koraku sa novitetima i novim dostignućima vašem poslu?
Stvari se menjaju veoma brzo i to u raznim pravcima. Ono što je važno je da poznajte sopstveni koncept. Gde sam ja, gde je moja kozmetička linija u odnosu na ostale, kome prodajem, zašto, koliko želim da to košta, kakav efekat prozivodim? I onda pratite tu nit. To vas košta mnogo vremena, a naravno i novca. Važno je pre svega da verujete u to što radite i da stojite iza sastojaka koje ste izabrali. I da se to nekako vidi kroz komunikaciju s klijentima. Međutim, kao i u modi tako i u kozmetici postoje trendovi kojima ne treba robovati. Kažem robovati zato što se toliko brzo menjaju da bukvalno postajete rob novih koncepata. Tu nauka i zdrav razum dolaze do izražaja. Šta odbaciti, a šta zadržati. Šta je ideja koja tek treba da se dokaže, a šta je već dokazano u praksi. Mnogi fenomenalni sastojci su komercijalno potrošeni, a ono što mnogi ne priznaju je da ih i dalje koriste samo ih ne ističu u prvi plan.
Jednom prilikom ste izjavili da savršenost isključuje zapuštenost. Šta konkretno podrazumeva „savršen izgled“?
Ne znam. I to je pitanje trenda i subjektivne procene. A ta dva su u večitom ratu. Možda je jedino što je tome blisko osećaj zadovoljstva kada se pogledamo u ogledalo. Ostalo je fantazija. Kada kažem zapuštenost mislim na subjektivni osećaj jedne žene ili muškarca po pitanju vremena koje odvajaju za sebe. Žene se farbaju, idu kod kozmetičara manikira i pedikira, solarijum, botoks, raznorazne tretmane. Sve više i muškarci. Pozdravljam to do one mere dok ljudima to pričinjava zadovoljstvo.
Ogledalo može biti i prijatelj i saveznik, a može biti rendgen i najmanje sitnice kojom nismo zadovoljni. Kako pronaći meru?
To je pitanje za psihologa. Ja mislim da ljudi treba da se gledaju u ogledalo dokle god su srećni sa onim što vide. Kada prestanu to da budu, treba da narede da se unište sva ogledala u njihovom kraljevstvu i onda rade na sebi dok opet ne budu zadovoljni. Ovde mislim isključivo i bukvalno na fizički izgled.
Načini nege tela i uma veoma su slični pa je tako uvek, dobro ono što unutrašnjosti prija. Šta vi u tom slučaju preporučujete?
Um i telo su jedinstven sistem. Preporučujem obrazovanje, čitanje, putovanja za negu uma i negu tela kroz sport, ishranu, tretmane i naravno mazalice. I sve to u dobrom društvu dragih ljudi. To je recept koji je nekad teško izvesti, uvek neki sastojak nedostaje. Važno je ne odustajati zato što lepota zaista dolazi iznutra.
U jednoj vašoj kolumni, postoji interesantan članak o mešanju sastojaka za kremu, parfeme… Dokučite nam važnost praktičnog značaja svih tih teorija o mešanju?
Teorije, a svakako i praksa vezana za mešanja su veoma važni. Možda bi bilo zgodno napraviti paralelu sa kuvanjem gde imate sastojke koji su tečni, praškasti, gasoviti (zgodno je i hrskavo ukusno umešati vazduh u ta belnaca za tortu).. I onda imate mikser, blender, žica za mešanje (nešto bez čega moja baka nije mogla da zamisli kuhinju), običnu viljušku, super secko i šta ja znam šta sve. Ja volim mikser za začine Džejmi Olivera. I sve te sprave omogućavaju da krajnje jelo bude odgovarajuće strukture i teksture. To je to praktično! Često rezultat probe i greške koji kreiraju iskustvo. To je babina knjiga recepata gde piše: baba Mica mešala prvo brašno pa u njih belanca i ispalo tvrdo kad se ispeče. Bolje okrugla šerpa i belanci na samom kraju. Imala sam ozbiljna učenja na temu mešanja na fakultetu, pa baba Micin recept razumem zaista.
Objasnite nam interesantne pojamove osetljivost, status cosmeticus, žaoka, idi u peršun.. Kakva je njihova povezanost sa kozmetologijom?
Osetljivost kože je subjektivna i nemerljiva egzaktnim naučnim pojmovima. Mi koji radimo u proizvodnji i na formulisanju krema smo to shvatili. I prihvatili. Postoje ljudi koji imaju subjektivni osećaj da im ništa ne prija, to je status cosmeticus. Tu ništa ne možete da uradite, samo oni mogu. Ako žele. Idi u peršun je narodna, recimo psovka, koja ima dva tumačenja. Jedno, koje lično ja preferiram, je ideja da nekog šalješ u peršun da bi dobio alergiju. Alergija na peršun je jako česta i zato se peršun uvek bere sa rukavicama na rukama. Sećam se da je moja baba Desa imala takvu alergiju. Žaoka, samo ime kaže….
Koliko je ambalaža proizvoda bitna i da li na osnovu nje kreiramo mišljenje i uverenje o sadržaj?
Jednom sam se žalila svojoj dobroj prijateljici kako svi imaju prigovor na ESTAR ambalažu i kako su sve sugestije da moram lepše da upakujem moje proizvode i kažem joj kako me to čini nesrećnom. Ona mi je odgovorila sledeće: super je što se žale na ambalažu, zamisli kako bi bilo da se žale na kremu!!! Hvala ti Milijana do neba! To je bio i ostao moj stav, ne prodajem ambalažu već sadržaj! Kada ESTAR jako, jako uspe, onda ćemo možda uneti malo šarma u ambalažu. To bi nam godilo. Nikako ne zlatne niti i koje kakve luksuzne kombinacije.
Šta je to osetljiva koža i kako se pravilno negovati i rešiti problem suve ili masne kože?
Uvek predlažem da osoba prati promene u zavisnosti od hormona, godišnjeg doba, krema koje koristi. Isprobavanje različitih preparata, usaglašavanje sa životnim navikama, poseta dermatologu ako zatreba. Sve to u kombinaciji može da reši misterije osetljive kože. Što se tiče masne i suve za njih takođe važi sve prethodno. Konsultacije sa ljudima koje smatrate kompetetnim (vaš dermatolog, kozmetičar, prodavac…) Ono što je veoma važno je da neko odredi da li mu je problem dermatološki (za lekara) ili kozmetički. Kod nas se često te dve stvari mešaju. Stanja kao što su akne, rozacea, lišajevi, dermatitisi, psorijaza su stanja za koja se ide kod lekara. Ne kažem da ne treba i sami da se informišete oko ishrane, životnih navika i slično. Ali važno je pre svega da posetite lekara.
Primiče se leto polako. Celulit polako postaje predmet razmišljanja i problem veličine žena. Savet za sve one koji uprkos godinama, žele da budu lepi i savršeni?
Nema tu previše mudrosti. Ishrana, vežbanje, masaže i tretmani (sada ih ima bezbroj i dosta su dobri) tek na kraju dolaze kreme. One tretiraju izgled kože sa celulitom. I imaju svoj domet. One ulepšavaju IZGLED vaše kože, što nije zanemarljivo, složićete se…
Autor: Tamara Kovačević