Početna IT & Business Novosadskim studentima zlato u Kini na takmičenju u inovacijama

Novosadskim studentima zlato u Kini na takmičenju u inovacijama

0

VR naočare i egzo odelo koji učeniku omogućavaju brže i lakše učenje u okruženju, koje liči na igru, prepoznaju greške koje učenik napravi u virtuelnom svetu i ispravljaju ih.
To je najjednostavnije i najkraće objašnjenje sistema “Vovree“, koji su osmislili studenti Univerziteta u Novom Sadu, okupljeni u timu Pedomation.

Oni su sa ovom idejom, krajem decembra, osvojili prvo mesto na Međunarodnom takmičenju u inovacijama u oblasti obrazovanja uz upotrebu tehnologije (Global competition in Design for Future Education) u Kini.

Tim Pedomation čini pet članova, Aleksandar Rajić i Olivera Pavlović, koji pohađaju master studije inženjerstva računarske grafike, Tamara Dragojević, student pedagogije na master studijama i Jovana Adamov i Ognjen Obradović apsolventi na studijama pedagogije.

“Sistem je programiran tako da sve uradi samostalno. Kada se virtuelni svet generiše, korisnik uroni u njega uz pomoć VR naočara i egzo odela. VR se, generalno, koristi u svrhu vizuelizacije 3d prostora, ali je egzo odelo ključno, jer omogućava da osoba fizički uđe u virtuelni svet”, objašnjava Olivera Pavlović, inženjer računarske grafike.

Egzo odelo, objašnjavaju studenti koji su osmislili sistem “Vovre”, stvara fizičke nadražaje, osećaj težine, temperature i gustine i usmerava korisnika preko egzo odela.

Uzmimo tenis za primer. “Vovree” bi mogao da vas usmerava tako što bi vam pokazao pod kojim uglom i kojom jačinom da udarite loptu kako bi ona pogodila određenu metu”, kaže Tamara Dragojević, pedagog.

Njen kolega, Ognjen Obradović kaže da “Vovree” pravi nešto što su oni nazvali veštačkom praksom.

“Veštačka praksa spaja teorijsko znanje i praksu u stvarnosti. Omogućava osobi da napravi grešku u virtuelnom svetu, a da ne ugrozi svoj život ili život druge osobe. Sistem prepoznaje grešku koju osoba napravi u virtuelnom svetu i ispravlja je. Vovree omogućava učeniku da savlada određene veštine u okruženju koje liči na igru. Nudi mu nebrojeno mogućnosti da radi šta god učenik želi i sve to koristi u svrhu učenja”, kaže Ognjen Obradović.

“Vovree”, objašnjavaju njegovi izumitelji, može da generiše sopstveni svet potpuno samostalno, a kao njegovu ključnu osobinu ističu pristupačnost i mogućnost da se ubrza proces učenja kod prikupljanja praktičnog iskustva.

“Uz pomoć “Vovree”-a možemo biti sigurni da kritičko i teorijsko učenje neće ostati bazirano samo na knjigama”, smatra Tamara Dragojević.

Ona podseća na to da je revolucionarni pedagog Jan Amos Komenski prvi prepoznao značaj praktičnog obrazovanja, te napominje da se u današnjoj upotrebi obrazovne tehnologije ne iskorišćava sav tehnološki potencijal.

“Mi danas umesto štampanih knjiga koristimo elektronske knjige. Umesto seminara imamo vebinare, praktično samo digitalizujemo nešto što već postoji. Moramo biti inovativni, pomerati granice”, kaže Ognjen Obradović.

Ovaj tim mladih inovatora, studenata Univerziteta u Novom Sadu, sa svojim projektom, odnosno idejom, ostvario je izuzetno zapažen rezultat na Međunarodnom takmičenju u inovacijama u oblasti obrazovanja uz upotrebu tehnologije, na Beijing Normal Univerzity (BNU) u Pekingu.

Na takmičenju su učestvovali i timovi iz Kine i Tunisa, a studenti iz Tunisa osvojili su drugo, dok su studenti iz Kine osvojili treće mesto. Pored toga što je tim iz Srbije osvojio zlato, imali su priliku da se upoznaju sa kineskom kulturom, obrazovnim sistemom u Kini, a bili su i u poseti nekim od najznačajnijih kineskih firmi iz oblasti tehnologije i obrazovanja, Baidu i TAL (Tomorrow Advancing Life).

Izvor: RTV
Foto: Pixabay