Kompanija “Color Media Communications” više od deset godina organizuje novinarsko-uredničku školu, u okviru koje polaznici imaju priliku da nauče šta je to novinarstvo od različitih predavača. Mnogi od polaznika dobili su posao u ovoj kompaniji i sada rade na portalima, u štampanim izdanjima ili se bave organizacijom događaja, što je jedna od delatnosti kompanije.
“New Media Education Centre” od pre nekoliko godina zajedno organizuju kompanije Color Media Communications i Ninamedia.
Color Media Communications u svom portfoliju ima četiri portala, jedan magazin i preko 80 događaja, konferencija i festivala.
Ninamedia je kompanija koja se bavi praćenjem i analizom medijskog sadržaja, kao i organizacijom različitih događaja i festivala.
Prolećni semestar Škole za novinare, urednike i medijske analitičare “New Media Education Centre” počeće 9. marta 2019. godine, a još malo mesta ostalo je za upis.
O prvoj realizovanoj novinarskoj školi, svom mentorskom iskustvu i najvećim vrednostima koje ovaj vid obrazovanja pruža svim polaznicima za naš portal govori dugogodišnja novinarka, lektorka i urednica izdanja u “Color Press Group” i mentorka škole Mirjana Pantoš:
“Pre šesnaest godina organizovali smo prvi kurs i on je bio namenjen isključivo mladim ljudima koji su tek počeli da rade u našoj firmi – imali su odgovarajuće obrazovanje, ali ne i novinarsko znanje kakvo im je bilo potrebno za brže i lakše uključivanje u naš tim. Pošto se to pokazalo kao dobar način za osposobljavanje mladih kolega, odlučili smo da pokrenemo novinarsku školu za sve zainteresovane i da među njima biramo najbolje za stalni ili povremeni angažman u našoj izdavačkoj kući. Tako je počelo, a evo, traje i danas. Najsrećnija sam kad među polaznicima već na prvim časovima “odvojim” neka dva pametna oka. Volim radoznale i pametne mlade ljude i zaista mi ništa nije teško da učinim za njih ni u školi ni mimo nje. Zanimljivo je ovo: svršeni studenti žurnalistike nisu uvek bili među najboljima, što potvrđuje moju tezu da su najbolji novinari oni koji su izabrali sasvim drugačije životno opredeljenje, ali ih je put naneo među nas. Setite se samo Bogdana Ibrajtera, fenomenalnog “Politikinog” novinara, za koga su mi rekli da je po profesiji poljoprivredni tehničar, a bio je među najboljima piscima “crtica iz života”. Mislim da naša škola nudi sveobuhvatan uvid u novinarsku profesiju – u njoj su zastupljeni odlični predavači iz elektronskih, štampanih i internet-medija – pa ako ništa drugo, polaznici mogu da se odrede u smislu da li im to odgovara i mogu li se pronaći u novinarskom poslu. Svakoj novoj generaciji obećam da će po završetku kursa umeti da napišu vest (a to, mnogi su se uverili, nije nimalo lako), kao i da će drugačije čitati novine, jer će obraćati pažnju na mnogo toga što im je dosad promicalo. Pošto mi je jezik struka, veoma se trudim da polaznici nauče pravilno da se izražavaju, da ne pišu “s’ obzirom da je…” – tu su evidentne čak dve greške, da ih pričom navedem na čitanje makar klasika književnosti, jer se danas, nažalost, sve manje čita, a novinar mora da barata s više od petsto reči, jer je jezik njegov “alat”.”
Česta izreka, koju smo skoro svakodnevno u prilici da čujemo u vidu imeničke sintagme, a koja glasi “od škole do posla” se može preimenovati i u “od obuke do radnog angažmana”, a o tome najbolje svedoči i primer naših sagovornica, koje su nakon uspešnog završetka novinarsko-uredničke škole dobile medijski radni angažman i postale deo tima firme “Color Media Communications”:
“Trenutno radim na portalu „Nadlanu“ i veoma sam zadovoljna uslovima rada kao i obukom tokom probnog rada, sugestijama i savetima urednice zahvaljujući kojoj sam svoje pisanje uspela da usavršim i poboljšam. Novinarsku školu pohađala sam 2014. godine, a uz pomoć mentora i predavača brzo sam shvatila čime bih volela da se bavim u budućnosti, tačnije koji novinarski pravac da odaberem. Naime, u pitanju je bilo web novinarstvo, a kako su nam na časove dolazili iskusni predavači koji su dugi niz godina u svetu medija uspela sam veoma brzo da savladam „gradivo“ i za nekoliko meseci prakse naučim da pišem u „online“ formi koja zahteva preciznost i sažet odgovor na čuvenih pet pitanja. Smatram da svako kome je zanimljiva ova oblast treba da upiše školicu jer će na taj način uspeti da ostvari kontakt sa velikim stručnjacima u ovom poslu i isto tako dobije mogućnost da za kratko vreme postane deo tima“, kaže Nataša Polarecki.
“CPG školu pohađala sam tokom jesenjeg semestra 2015. godine, verujući da je upravo to mesto koje će mi omogućiti da proširim prethodno stečena znanja o novinarstvu, da dobijem uvid u sam proces rada štampanih i elektronskih medija, i možda, samo možda šansu da i sama počnem da se bavim poslom za koji sam se školovala. Bilo je pravo zadovoljstvo iz nedelje u nedelju slušati one za koje sam se nadala da ću jednog dana zvati svojim kolegama, kako uprkos godinama provedenim u struci koja je pretrpela brojne udare i nedaće, puni entuzijazma i elana govore o osnovnim načelima ove profesija, svojim iskustvima i nepokolebljivošču sa kojom su se borili da zvanje novinara ostane časno. Neću slagati kada kažem, čak i sada sa ove distance, da je svaki predavač potpuno opravdano zaslužio mesto na čelu stola, iako su, istina, neki ostavili snažniji utisak od ostalih, ali moram priznati da su nam naše mentorke Mira i Gina (Mirjana Pantoš i Angelina Čakširan) bile najveća inspiracija, podrška i profesionalni uzor. Zahvaljući Školici dobila sam priliku da radim na čak tri portala, a vrlo brzo nakon toga postala sam i pomoćnik urednika kulinarskih izdanja u CPG-u. Za to vreme uradila sam veliki broj intervjua, pisala o kulturnim, društveno-relevantnim, modnim, gastronomskim, sportskim i političkim događajima, te sam zajedno sa iskustvom koje sam sticala rasla i razvijala svoje veštine i talenat. Svesna sam da imam još mnogo toga da naučim i iskusim, ali Školica je bez sumnji bila sjajna odskočna daska, nešto poput sveobuhvatnog praktičnog vodiča; mesto koje je za mene lično bilo veoma inspirativno i koje mi je odškrinulo vrata ka svemu onome što me, nadam se, na mom profesionalnom putu tek čeka“, kaže Marija Milošević.
Časove grupama od 12 do 15 polaznika drže dugogodišnji urednici, redaktori i novinari Color Media Communications i Color Press Grupe Lidija Ćulibrk, Jelena Bačić-Alimpić, Robert Čoban, Mirjana Pantoš, Angelina Čakširan, Aida Bajazet, Žikica Milošević, Jasmina Ubiparip, ali i kolege iz drugih medija: Aleksandar Filipović, Jakša Šćekić, Marina Kosanović, Slobodan Savić, Vesna de Vinča, Eržika Pap Reljin, Branka Opranović, Ivana Konstantinović, Jelena Subin i mnogi drugi.
Polaznici Škole će imati priliku da od predavača iz kompanije Ninamedia, kroz teoriju i praksu, saznaju i kako radi video produkcija i proizvodnja video sadržaja, na koji način funkcioniše Sektor za analize medijskog sadržaja, monitoring medija, BUZZ softver i drugi alati za analizu medijskog diskursa, kako se vrši istraživanje tržišta i javnog mnjenja, kao i kako se sakuplja kliping, šta obuvata, zbog čega je značajan i tražen među klijentima.
Sva pitanja u vezi sa školom možete da šaljete na mail SkolaCPG@gmail.com ili da saznate na zvaničnom sajtu www.novinarskaskola.rs