Početna Kultura Francuski film “After” najbolji na “Novi Sad film festivalu”

Francuski film “After” najbolji na “Novi Sad film festivalu”

0

Debitantski film Entonija Lapije “After” poneo je nagradu za najbolje ostvarenje na “Novi Sad film festivalu”, dok je nagradu za najboljeg reditelja poneo hrvatski sineasta Juraj Lerotić, autor potresne drame “Sigurno mjesto”. Dodelom nagrada sinoć u bioskopu Arena Cineplex završen je prvi “Novi Sad film festival”.

Žiri u sastavu: direktorka Pula film festivala i predsednica žirija, Tanja Miličić, selektor nezavisne filmske sekcije filmskog festivala u Veneciji Andrei Tanasesku, i rukovodilac smera za animaciju i vizuelne efekte na AUNS i storyboard direktor Ilbe Studios Mileta Poštić u obrazloženju navode da film “After” “organski i iskreno, nepretenciozno i jednostavno gledaoca uvlači u neočekivano skladnu i fluidnu priču u svijetu techno glazbe i narkotika. Iz kadra u kadar publika ritmično ‘ulijeće u platno’ i uranja u vremensku kapsulu u kojoj se isprepliću životi Felisie i Saida”, dok je Juraj Lerotić “majstorski režirao potresnu osobnu priču, koja bez trunke melodrame, staloženo i precizno ostavlja snažan emotivan pečat na gledatelja”.

Nagradu publike poneo je argentinski “El Santo” Augustina Carbonerea, koji je svečano otvorio “Novi Sad film festival”.

Kako su se u takmičarskoj selekciji nadmetali studentski filmovi, nagradu za najbolji poneo je “Guguto Memeto” reditelja Branislava Stošića koji “ekranizacijom proze nagrađivanog pisca Stefana Tićmija, filmskim rukopisom predstavlja kombinaciju igranog i animiranog ostvarenja koje svojom neobičnom stilizacijom uveliko prevazilazi uobičajene standarde kvaliteta koje očekujemo kada je reč o studentskom filmu”, navodi se u obrazloženju žirija. Najbolji srednjoškolski film je “Ispod mosta” Andreja Tomina iz Filološke gimnazije iz Beograda, koji se, prema rečima žirija, ističe svojom jednostavnošću i jasnoćom: “Ekipa filma uspela je da prenese duboke emocije i složene odnose kroz priču koja je istovremeno jednostavna i razumljiva”.

Ranije, na pres-konferenciji toga dana, u selekciji “Best Pitch” milion dinara za zavšretak filma dobio je crnogorski projekat “Po meni se ništa neće zvati” u režiji Đorđa Vojvodića.

Zavesa je spuštena koncertom Urban & 4 i gudačkog sastava Camerata Novi Sad, po uručenju nagrada, ali i žurkom “Ljubav” koja je okupila veliki broj zvanica.

Festivalski duh u Novom Sadu biće prisutan i u narednim danima jer se nastavlja selekcija posvećena novim filmovima realizovanim na teritoriji Novog Sada i autorima koji su život i rad vezali za ovaj grad. Reč je o selekciji “A Sad Novi”, u okviru koje će publika od 25. do 27. septembra gledati film “Manja” reditelja Nikole Končarevića, kao i dve bioskopske premijere filmova “Penal i seksualni život Ane Đ.” rediteljke Milice Stojanov i “Zaliubljena Ana, gospodin zaborav i mama” u režiji Manuela Srbina. Sve projekcije će biti održane od 21 sat u Kulturnom centru Novog Sada. Takođe, za sam kraj ovogodišnje filmske priče, publika će još jednom imati priliku da pogleda film “El Santo” Augustna Carbonerea koji je osvojio nagradu publike, kao i dokumentarac o Miri Banjac, laureatu za doprinos nacionalnoj kinematografiji.

Pod sloganom “Uleti u platno”, Novosađani i njihovi gosti su u okviru “Novi Sad film festivala” imali priliku da pogledaju više od 20 filmova, u više od osam selekcija, u Srpskom narodnom pozorištu, Kulturnom centru Novog Sada, Areni Cineplex, gimnaziji “Laza Kostić”, knjižari “Zenit” i u Kulturnoj stanici “Svilara”.

Novi Sad je tokom festivalskih dana pokazao da ima sve preduslove za razvoj filmskog stvaralaštva, mladih i zrelih autora i filmskih radnika uopšte. Temelje novosadske bogate filmske istorije čine iskusne filmadžije, što je bio dodatni motiv za pokretanje novog filmskog događaja i formiranje novog prostora za razvoj filmske umetnosti. Kroz uključivanje institucija, ali i čitave filmske zajednice i publike, Novi Sad zasigurno postaje film-friendly sredina.

Foto: V. Veličković