Na ovogodišnjem Sterijinom pozorju, 62. po redu, koje će početi 26. maja, biće izvedeno devet predstava u konkurenciji za nagrade.
U pitanju su:
– “Ožalošćena porodica”, Branislava Nušića, u režiji Igora Vuka Torbice, Prešernovo gledališče Kranj i Slovensko ljudsko gledališče Celje
– “Ruža, uvela”, Bora Stanković/Jelena Mijović, u režiji Milana Neškovića, Pozorište “Bora Stanković” Vranje
– “Na Drini ćuprija”, po motivima dela Ive Andrića, adaptacija i režija Kokan Mladenović, Srpsko narodno pozorište Novi Sad
– “Elektra”, Danilo Kiš, u režiji Ive Milošević, Narodno pozorište Beograd
– “Hipnoza jedne ljubavi”, tekst i režija Dušan Kovačević, Zvezdara teatar Beograd
– “Moje dete”, Stojan Srdić, adaptacija i režija Ana Đorđević, Beogradsko dramsko pozorište
– “Novo doba”, Vuk Bošković, koncept i režija Dino Mustafić, Bitef teatar Beograd i ArtHub Sarajevo
– “Deca radosti”, Milena Marković, režija Snežana Trišić, Atelje 212 Beograd
– “Maestro” Milivoje Mlađenović, režija Milan Nešković, Narodno pozorište Sombor
U “Krugovima” su: “Tri zime” – Hrvatsko narodno kazalište, “Sinovi umiru prvi” – Narodno pozorište Republike Srpske, “Teferič” – sarajevski Kamerni teatar 55, “Za šta biste dali svoj život?” – East West centar, Novosadsko pozorište, pozorište Promena, Bosansko narodno pozorište i “Horti” – pozorište “Csiky Gergely Temišvar, pozorište “Ioan Slavici” Arad i Narodno pozorište Sombor.
Na svečanom otvaranju Sterijinog pozorja, van konkurencije, biće odigran balet “Ko to tamo peva”, Narodnog pozorišta Beograd. Koreograf i reditelj je Staša Zurovac, a muziku je uradio Vojislav Voki Kostić. Libreto predstave inspirisan je scenarijem istoimenog filma Dušana Kovačevića, u režiji Slobodana Šijana.
U čast nagrađenih biće izvedena predstava “Kako je dobro videti te opet” Olge Dimitrijević (pobednički tekst na Konkursu Sterijinog pozorja za originalni domaći dramski tekst u 2014), u režiji Aleksandre Milavić Dejvis, Ateljea 212 Beograd i Sterijinog pozorja.
“U većini predstava centralna tema je porodica, naravno ne ona srećna, nego disfunkcionalna, hendikepirana, ugrožena, obespravljena ili opterećena patološkim odnosima, što verovatno najrečitije definiše vreme u kojem živimo. Stoga se kao moto ovogodišnjeg festivala nameće parafraza naslova Markesovog romana – Porodični i drugi demoni”, naveo je selektor Pozorja Miroslav Radonjić.
Autor: 021.rs
Foto: Mladen Sekulić