Početna Kultura Otvaranje izložbe “Fragmenti vremena”

Otvaranje izložbe “Fragmenti vremena”

0

fragmenti

Izložba Fragmenti vremena biće otvorena u petak, 26 juna 2015. u 20 časova u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine predstaviće najnoviju produkciju autorke Marije Dragojlović, umetnice koja je već svojim dosadašnjim kontinuiranim umetničkim istraživanjima obezbedila visoku poziciju u savremenoj istoriji umetnosti Srbije.
To će biti prilika da radovi ove renomirane autorke budu predstavljeni samostalnom izložbom u Novom Sadu, prvi put posle davne 1981. godine kada je izlagala na Tribini mladih.

Marija Dragojlović temom izložbe nastoji da ukaže na vrednost svakodnevice, ličnih i porodičnih odnosa koje je neophodno očuvati od zaborava kao bitan segment društvene vrednosti zajednice. Svojim umetničkim istraživanjem okrenuta je načinu života običnog čoveka u vremenskom rasponu od dvadesetih godina prošlog veka do današnjih dana. Korišćenjem sopstvene arhive porodičnih fotografija i uspomena, pogledom u nazad,autorka nas vodi kroz prošla vremena obojena specifičnom atmosferom, posebno naglašenom dijalogom intimnog i javnog, memorijskog i sadašnjeg, sećanja i zaborava…

Marija Dragojlović izložbom Fragmenti vremena pokušava da provocira našu sklonost ka „kratkom pamćenju“ i zaboravu, kao i potisnutoj utopističkoj težnji ka bezbrižnom životu.

Kroz svojevrsnu intimnu vizuru nastoji da nam otkrije svet naše zajedničke društvene prošlosti u kojoj se kriju mnogi odgovori za razumevanje sadašnjeg trenutka. Promišljenim umetničkim konceptom prošlost čini vidljivom, daje značaj iskustvu i analizira doživljeno, što postaju sve ređe vrednosti savremenog društva.

Izložbeni materijal koji će predstaviti u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine se sastoji iz četiri celine: Fotografije sa letovanja iz porodičnog albuma; Razglednice sa letovanja sa zalascima sunca; Mramorno more i Serenissima. Navedeni ciklusi čine najnovije radove Marije Dragojlović nastale tokom poslednje četiri godine. Za prve dve celine umetnica je kao predložak koristila stare porodične fotografije i razglednice sa letovanja, a za treću kontakt kopije jednog izgubljenog filma, dok je četvrta celina nastala u Veneciji u kojoj su umetnicu fascinirale stare venecijanske fasade, posebno reljefni i skulpturalni detalji koje je sama fotografisala crno-belom tehnikom, te na uvećanim fotografijama kasnije intervenisala suvim pastelima i olovkama u boji.

Autor: RTV