Sterijino pozorje 66. put će biti održano od 18. do 26. juna na sceni Srpskog narodnog pozorišta (SNP) u Novom Sadu, sa 10 predstava nastalih u doba pandemije u Takmičarskom programu, najavljeno je na konferenciji za medije.
Najznačajniji pozorišni festivala u Srbiji, koji neguje pretežno domaću srpsku dramu ali sada i međunarodni kaakarakter, ove godine se održava pod sloganom “Zlu vremenu, uprkos!” i ima novog selektora – teatrologa i dramskog pisca Milivoja Mlađenovića.
Glavni program čine sve predstave nastale u novom poretku ili tzv. “novoj normalnosti”, što je već samo po sebi izuzetan podvig, uzeći u obzir da se pandemija korona virusa ne završava, a sam razvoj situacije u junu se još ne zna.
Selektor Mlađenović je odabrao pozorišna dela neprolaznih klasika i savremenih autora, u čitanju značajnih reditelja: “Gospođa ministarka” Branislava Nušića, u režiji Tatjane Mandić Rigonat, Hrvatsko narodno kazalište „Ivana pl. Zajca“ – Rijeka (Hrvatska), “Vitezovi Lake male”, autorski projekat reditelja Andraša Urbana, Pozorište „Deže Kostolanji” iz Subotice.
Na repertoaru će biti i najnovije “Deobe” prema romanu Dobrice Ćosića, u režiji Juga Radivojevića, u koprodukciji tri kuće: SNP, Novi Sad, Narodno pozorište Niš i NP Priština sa sedištem u Gračanici.
Takmičarska selekcija 66. Sterijinog pozorja uključuje i dramu čuvenog Aleksandra Popovića “Kus Petlić” u novom rediteljskom čitanju Milana Neškovića u produkciji Narodnog pozorišta /Nepszínház iz Subotice, kao i “Derviš i smrt” po romanu Meše Selimovića, u dramatizaciji i režiji Dejana Projkovskog (Narodno pozorište Republike Srpske, Banjaluka).
Od savremenih dramskih autora, u izboru su originalne drame ili dramatizacije romana – “Radio Šabac” prema tekstu i režiji Olge Dimitrijević (Šabačko pozorište), “Velika depresija” Filipa Grujića, u režiji Marka Čelebića (SNP), “Tiho teče Misisipi” po romanu Vladimira Tabaševića i režiji Ivice Buljana (Beogradsko dramsko pozorište).
Poslednja dva scenska dela su “Šindlerov lift” po romanu Darka Cvijetića, u dramatizaciji i režiji Kokana Mladenovića (Kamerni teatar 55, Sarajevo (BiH)), i “Ako dugo gledaš u ponor” – pozorišna poema po motivima istoimenog romana Enesa Halilovića, reditelja Zlatka Pakovića (Regionalno pozorište Novi Pazar/Kulturni centar Novi Pazar).
Selektor je, kako tradicija nalaže, detaljno obrazložio svaku od svojih selekcija, a uvrstio je i tri predstave u netakmičarski međunarodni program “Krugovi”.
Na tom repertoaru nalaze se komadi “Hotel Zagorje” – autorski projekat Anice Tomić i Jelene Kovačić prema motivima istoimenog romana Ivane Bodrožić (Gradsko dramsko kazalište „Gavela”, Zagreb), “Dječak je govorio Bogu” Damira Mađarića, u režiji Sama M. Streleca (Hrvatsko narodno kazalište Osijek) i “Kreketanje” pisca Almira Bašovića i reditelja Aleša Kurta (Narodno pozorište Tuzla).
Osim Takmičarskog programa i selekcije “Krugovi”, postoji i off program “Druga scena”, za koji su odabrana dva dela – “Poetika gledanja”, prema konceptu i režiji Andraša Urbana (Pozorište „Deže Kostolanji“ Subotica), i eksperimentalni autorski projekat reditelja Nikole Zavišića – “Kao da kraj nije sasvim blizu” Bitef teatra iz Beograda.
Iako je izvesno da nikad nije bilo toliko neizvesnih situacija u istoriji Sterijinog pozorja, kao što je to bio slučaj u protekloj sezoni, na radost svih ljubitelja teatra festival u svom 66. izdanju će se ipak održati, kako navode iz direkcije ove prestižne pozorišne smotre.
Izvor: Tanjug
Foto: Wikipedia