Početna Kultura Tradicionalno druženje Sterijanaca uz CPG i pozorišta iz Republike Srpske i Slovenije...

Tradicionalno druženje Sterijanaca uz CPG i pozorišta iz Republike Srpske i Slovenije obeležila programe sedmog dana Pozorja

0

Predzadnjega dana takmičarskog dela najreferentnijeg teatarskog festivala u nas i u regionu, obeležilo je nekoliko tradicionalnim „programa“. Naime, na meniju Sterijanske publike našli su se uz okrugle stolove kritike na predstave „Teferič“ i „ Deca radosti“, i tradiconalni Pozorijanski Dani knjige, dočim je nastavljeno i Pozorje mladih izvođenjem predstave Bora Hensena „Proslava“ Univerziteta Sinergija iz Bijeljine.

U oficijelnom delu programa dan je bio rezevisan za predstavu iz Međunarodne selekcije „Krugovi“- Mate Marušićevih „Sinovi umiru prvi“ koje je reditelj, Marko Misirač uprizorio blagodareć delu ansambla drame Narodnog pozorišta iz Bijeljine, dočim je u koprodukciji Prešernovog gledališča iz Kranja i Slovenskog ljudskog gledališča iz Celja, pod rediteljskom „palicom“ Igora Vuka Torbice, odigrno novo čitanje, Nušićeve „Ožalošćene porodice“, u takmičarskoj selekciji.

Takođe, tradicionalno druženje kompanije Color Pres Group i njenog predsednika, medijskog magnata, Roberta Čobana sa direktorom, dr Miroslavom Radnjićem i gostima Pozorja: kritičarom i teatrologom, Sašom Milosavljevićem, rediteljem, Kokanom Mladenovićem, piscem Milivojem Mlađenovićem, istoričarom, dr Predragom J. Markovićem, novinarom i autorom emisije “Čitanje pozorišta”, RTS, Slobodanom Savićem, Jasnom i Svetom Jovanovim, Goranom Ibrajterom, Minjom Lagator, Marinom Milivojević Madžarev i suprugom joj i drugima upriličeno je u restoranu Lazin salaš, gde se uz specijalitete vojvođanske “kujne”, i neizostavan roštilj i vimbldonsko-novosadske jagode sa šlagom bistriše teme od teatra na daskama, preko istorijskih do političkih teatara naših dana. I beše to prilično, uspešan dan, kako za marišnike teatra i Sterijance koji ime fobitnika nagrade “Hugo Klajn” za the best diplomca režije u klasi Alise Stojanović, dobro znaju.
“Koprodukciona postavka “Ožalošćene porodice” kranjskog Prešernovog gledališča i celjskog Slovenskog ljudskog gledališča dobela je transponovanje srpskog humora u slovenački,ali ne i preterane intervencije na dramaturškom predlošku (izuzev čitanja testamenta koji je izostao), Katarine Pejović, ali je svakako pokazala tu večitu razliku između slovenačke škole glume i ostalih iz regiona.

Sa druge strane u selekciji “Krugovi” – “Sinovi umiru prvi” po tekstu kompozitora, scenariste (mahom filmova i muzike za filmove Zrinka Ogreste i Ivice Brešana), dramskog pisca, Mate Matišića, u režiji Marka Misiriča a dramaturgiji Ivana Velisavljevića i izvođenju Narodnog pozorišta Republike srpske iz Banja Luke jeste donelo pred sterijansku publiku, jednu hitičnu, komercijalnu, crnu komediju o trgovini leševima ma koje vere i nacionalnosti u BIH. Publika je u delirijumima smeha, ispraćala, tako dobro poznate nama u Novome Sadu, “Zvuke sa Zmijanja”, običajnosti sa Manjače i slične shananigans i nepodopštine koje su činili glumci na sceni, da se nedvosmisleno može zaključiti da ove dve predstave i slovenačka i banjalučka jesu osvojile srca publike.

Među već pobrojanim učesnicima i gostima Festivala zatekli smo i: Nj. E. ambasadora Republike Slovenije sa suprugom, upravnice tuatara iz Celja, Kranja i Banja Luke; članove Žirija: Mikija Manojlovića, Eminu Elor, Aleksandra Popovskog, Nikitu Milivojevića, Isidoru Žebeljan. Biljanu Jaramaz i Aljošu Boruta; Vesnu Farkaš, Miroslava Stajića, Teofila pančića i brojne druge pozorišnike i namernike koji su marioci teatra i Sterijinih igara.

Autor: Teodora Ž. Janković
Foto: Srđan Pablo Doroški