U okviru programa „Francuska muzička jesen“, realizovanog u saradnji Francuskog instituta, Muzičke omladine Novog Sada i banke Societe general, o petku večeri, u Magistratu, ljubitelji umetničke muzike su bili u prilici da se upoznaju sa nekim delima francuskih impresionista,koje su izveli klarinetist Kristijan Boroš, fagotist Nemanja Mihailović, te Vesna Mišić-Milikić i Nataša Srdić Jahn.
Koncert nazvan „Ko je ko u Parizu“, ovog puta,su novosadski umetnici posvetili, svim žrtvama nemilih događaja koji su potresli francusku prestonicu i celi Zemljin šar, dočim je programski podrazumevao izvođenje kompozicija: Kamija Sen-Sansa, Rejmonda Montbruna, ŽanaFransoa, Aleksandra Tansmana i Šarl-Marie Vidora.
Bila je to i jedna od retkih prilika da se poznavaoci, ali i znatiželjnici upoznaju sa nekim od impresionističkih formi i dela (budući je veći deo programa podrazumevao autore baš ove stilske formacije) koja podrazumevaju rušenje granica tonaliteta,melodijske linije malog raspona, neretko isprekidane, valovite, arabeskne, itd.
Duboke i visoke registre koje je moguće „otkriti“ muzičkim oslikavanjem u izvođenju, dočarali su daroviti Nemanja Mihailović na fagotu i Kristijan Boroš, klarinetom, posebce, izvodeći Tansmanovu „Svitu za fagot i klavir“, domaštavajući svojim izvođenjem čitavu „paletu“ tonskih boja, koje su u sazvučju tvorile zvučne slike, toliko imanentne impresionizmu (koji šira čitalačka populacija ponajbolje poznaje preko „galskih“ slikara tog perioda i lajt-motiva simbolističkih pesnika toga doba).
Uzbudljive klavirske partije dale su i profesorka novosadske Akademije umetnosti, Milikićeva i saradnica-korepetitor,istoimene obrazovne institucije, Srdić-Jahnova.
Autor: Teodora Ž. Janković, nshronika.rs
Foto: Srđan Doroški