Izdavačka kuća “Klio” iz Beograda organizovala je danas predavanje profesora Endija Radoka na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu, a tema predavanja bila je “Mladi i mediji” u okviru koje je predstavljena i istoimena knjiga.
“Razumevanje nasilja u medijima”, “Razumevanje medijske sadržine”, “Razumevanje i oglašavanje marketinga”, “Mladi i alkohol”, samo su neke od tema o kojima se govorilo na današnjem predavanju profesora australijskog fakulteta “Monaš”, autora knjige “Mladi i mediji” i mnogobrojnih istraživanja u vezi sa uticajem medija.
– Prva stvar koju moramo razumeti kada govorimo o medijskom uticaju jeste činjenica da su mediji realnost, da jezik medija čini stvarnost i to je pravi efekat načina na koji vidimo stvari (na koji način razmišljamo o njima), načina na koji razgovaramo o njima, i to medije čini velikom silom – istakao je profesor Radok na samom početku predavanja.
Uz niz primera u vidu inserta iz različitih filmova i reklama, profesor je na zanimljiv i upečatljiv način govorio o tome kako mladi ljudi mogu da oblikuju medije, ali i kako mediji mogu da utiču na njih.
Predavanju su prisustvovali i studenti žurnalistike Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, koji ističu značaj ovog predavanja.
– Današnje predavanje bilo je značajno jer naglašava koliko su mediji bitni za sve sfere života. Ne bih samo ograničavao na mlade žurnaliste, već na svakog ko se bavi nekim javnim poslom, da vidimo i drugi pogled na tu temu, da ne stoji ta teza da medijski sadržaj nužno menja decu i mlade – rekao je student prve godine Đorđe Ivanović.
– Ovde nije zapravo reč samo o medijskoj pismenosti, o medijskoj kulturi korišćenja komunikacijskog prostora i medija samih, već je stvar u količini i kvalitetu znanja, obaveštenosti i potrebe da se komunicira s određenom vrstom jasnog cilja u čemu mnogi učesnici komunikacije po neki put izgube kompas – izjavio je direktor izdavačke kuće “Klio” za portal NSHronika.rs i dodao da su današnje predavanje profesora Endija Radoka, kao i knjiga “Mladi i mediji” konstruktivni za sve mlade, a ponajviše za srednjoškolce, kod kojih postoji velika mogućnost teorijskog razumevanja stvari koje ih okružuju.
Autor: Miloš Zeljković
Foto: Miloš Zeljković