Postavljanje sistema za video-nadzor u autobuse JGSP “Novi Sad” “zakočeno” je već više od četiri meseca. Ovaj posao, kako objašnjavaju u JGSP “Novi Sad”, usporio je prigovor na tenderski postupak, tako da se, oglašavanje Komisije za zaštitu ponuđača očekuje već više od četiri meseca.
Ugradnja kamera, odnosno kompletnog sistema za video-nadzor, da ovih problema nije bilo, mogla je već da bude privedena kraju, pošto su ponude otvorene i najbolja je izabrana još 18. decembra prošle godine. Posle otvaranja ponuda, međutim, jedan od učesnika na tenderu uložio je prigovor, tako da se o njemu mora izjasniti Komisija za zaštitu prava ponuđača. Na ovo izjašnjavanje, međutim, još uvek se čeka…
– Na tenderu za kupovinu video-opreme za prvih 30 autobusa pristiglo je pet ponuda. Dve su bile ispravne, pa je odabrana zajednička ponuda “Neolinka” iz Veternika i kompanije “Ekonomistelektro” iz Beočina vredna 5,8 miliona dinara. Prigovor na tender, međutim, podneli su ponuđači “Penta” iz Pule i “Ekontrol” iz Novog Sada, koji su zajedno nastupali. Odbijeni su, zbog toga što nisu imali potpunu dokumentaciju – podsećaju u JGSP.
Posle ovoga, obratili su se Komisiji, a kako ističu u JGSP, bez stava ovog organa, ugradnja video-nadzora u autobuse ne može da počne.
PILOT-PROJEKAT
U okviru pilot-projekta, sistemom video-nadzora već je, prošle godine, opremljen jedan od autobusa JGSP, koji učestvuje u redovnom saobraćaju, odnosno prevozi putnike na svim linijama JGSP “Novi Sad”.
Planovi JGSP “Novi Sad”, inače, podrazumevaju da sva svoja vozila opreme sistemima video-nadzora. Ovi uređaji, odnosno po najmanje četiri kamere u svakom autobusu, trebalo bi da se nađu u gotovo 230 autobusa gradskog prevoznika. Na taj način povećala bi se pre svega bezbednost putnika, ali i vozača i kontrolora, koji su često izloženi napadima huligana.
– Nabavka opreme će se obavljati sukcesivno. Prvo bismo opremili 30 autobusa da na njima proverimo kako funkcioniše sistem na većem broju autobusa. Na taj način, takođe, možemo da utvrdimo i koliko kamera raznih tipova treba da postavimo, a i da testiramo koju i koliko druge opreme treba obezbediti za preostale autobuse u voznom parku da bi sistem kvalitetno funkcionisao – planiraju u JGSP.
Izvor: Novosti
Foto: Ilustracija – Guliver / ThinkstockPhotos