Lana Prosenica već par godina kroz svoj brend LAGAMI promoviše neku novu novosadsku modnu priču koja je naišla na odličan odjek u regionu ali i šire!
Kako je počela LAGAMI modna priča?
Početak Lagami priče je u mojim ranim dvadesetim kada sam kupila mašine za štrikanje i bavila se isključivo trikotažom. Neverovatno je da još uvek srećem svoje proizvode na ulicama, koje sam tada radila pod brendom LanaLana. Novi “početak” je bio igra sa idejom da pocnem da pravim dečije navlake za kacige za skijanje kako bih svoju decu prepoznala na planini, gde su meni sva deca, onako zamaskirana, u školama skijanja, izgledala isto. Posle se to svidelo instruktorima, drugoj deci tako da kada odeš na Kopaonik većina kapa na kacigama dece je i rezultat mog prvog povratka u modnu industriju. I samo ime LAGAMI je igra sa prva dva slova imena mojih ćerki i mene LAna, GAla i Mia.
Tada sam shvatila, da mogu i da stvaram ono što sam uvek želela da nosim, pomalo sita od masovnih trendova velikih modnih industrija.
Koliko je bila prepoznata od strane Novosađana i kakvu podršku dobijaš ovde?
Novosadska publika nikad nije bila i nije laka prema Novosađanima. Kao da im je potrebna preporuka od još nekog, sa strane. Ceo proces je vrlo interesantan. Kada Novosađanke dođu u moj studio prvo su zatečene da tako nešto postoji u Novom Sadu, pune su hvale ali su vrlo suzdržane. Većina ih se ponovo vrati i tek nakon druge posete kupi sebi nešto. Trenutno je većina mojih klijenata iz Beograda i inostranstva.
Da li svoju modu smatras novosadskim brendom?
Nisam nikada razmišljala u tom pravcu. Moji proizvodi su namenjeni ženama koje imaju određeni afinitet prema drugačijoj, posebnoj, unikatnoj ali nosivoj, svakodnevnoj garderobi. U današnje vreme je teško biti poseban a da to ne košta bogatstvo ili zahteva velike napor. Ja pokušavam da kreiram jednostavan ali prepoznatljiv stil, modele koje nosimo svaki dan, koji se transformišu iz poslovne u večernje varijante, sa akcentom na materijalima i izradi. S vremena na vreme ne mogu da odolim i da nešto napravim i za mušku publiku. Dakle, da budem iskrena, ne mislim da sam još uvek Novosadski brend, možda jednog dana mi pripadne i ta čast.
Šta ovaj grad ima a šta to nedostaje da bi bio modni centar poput Beograda ili nekih svetskih metropola?
Mislim da Novom Sadu generalno fali da se ljudi opuste. Da ne zive po nekim nepisanim pravilima kako, kada i gde treba ići, kako izgledati i šta raditi. Novi Sad je decenijama uspavan. Novosađani treba da ponovo otkriju svoj grad. Ali primećuje se i da je sve više dešavanja u gradu. Nadam se da ću uskoro moći i da kažem da je sve više publike na tim događajima.
Dopada ti se ili ne dopada kada šetas novosadskim ulicama?
Ja obožavam Novi Sad. Deca su mi odrasla na keju i Štrandu, što je najbliže životu u prirodi ili na selu. Biciklom sam za 10 minuta u centru ili bilo kom delu grada. To je ono što volim u ovom gradu a što mi istovremeno i smeta. Sve znamo i nema mesta iznenađenjima. Tako je i sa ljudima na ulicama. Volim kad me neka nova mlada lica iznenade svojim stilom, pametnim pogledom i stavom. Na sreću, sve su češća i neka nova mesta koja dizajnom i ponudom odudaraju od proseka.
S obzirom da je Lagami jedan od najprodavanijih brendova u BGD, šta ga je dovelo do toga?
Teško pitanje. Moj kreativni proces nije usmeren ka kranjem kupcu. Kod mene je to nekako više sebično. Pokušavam da kreiram stvari koje se meni sviđaju, koje ja želim da imam, nosim. Onda se to nekako pretvori u put ka kupcu ali kada bi me sada pitao šta kupci žele – nemam odgovor. Mislim da se moji kupci zaljubljuju u kreacije tek kada ih probaju. Tek na telu dobijaju pravu formu. Možda su Beograđani veći avanturisti od Novosađana i rađe probaju stvari?
Ko ti se još dopada sa domaće modne scene?
Ono što mom senzibilitetu odgovara su sestre Prokovic, odnosno njihov brend JSP, Dragana Ognjenovic… Ali, postoje i sve prisutniji mali brendovi, koji na jednoj ili dve mašine, šiju stvari za svoj krug kupaca – i to je za pohvalu…
Kakva je nova kolekcija koju ćeš predstaviti na Serbia Fashion week-u i kako je nastala?
Nastala je uz mnogo rada i truda. Čudan je to proces, nakada ideje samo naviru a onda, negde se taj proces zakoči i trebaju ti nedelje da završiš samo jedan komad. I nova kolekcija je kontinuitet mog prepoznatljivog stila. Možda ima više rokerskih elemenata, kožnih kaiševa i nitni ali to je oduvek bio stil koji sam volela. Najbolje je da detalje ipak ostavimo za nakon revije koja će biti na Serbia Fashio Week-u 12 Novembra u sedam časova u Master Centru na Sajmu.
Gde Lagami može da se vidi, poruči?
Moj studio je na uglu Kosovske i Marka Miljanova. Primamo porudžbine i preko FB/Lagami. U inostranstvu smo dostupni na www.lagami.com
U Beogradu smo u Supermarket Concept Store, u Strahinjica Bana,a u planu je I radnja u Knez Mihajlovoj.
Neki modni savet Novosađanima?
Budite svoje. Opustite se. Prošlo je vreme kada su cipele morale da budu iste boje kao tašna. Teget odlično ide sa crnom, šare na šare su OK. Nema pravila. Ono što treba da nas vodi je ono što smo iznutra, u čemu se osećamo dobro i posebno. I to govori mnogo i o nama samima. Zanimljive, svoje, posebne, otvorene i vesele-takve treba da budemo.
Autor: Srđan Šveljo
Foto: Mina Delić