Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević izjavio je danas da se pokrajinska vlada i njen predsednik Bojan Pajtić kriju iza Grada Novog Sada, bežeći od odgovornosti za Žeželjev most i najavio sednicu gradskog parlamenta, na kojoj će se raspravljati o finansiranju završetka izgradnje tog mosta.
On je najavio da će, najverovatnije, u sredu, 29. aprila, biti održana ta sednica.
Vučević je precizirao da će biti održana posebna sednica Skupštine Grada posvećena Žeželjevom mostu, na kojoj će biti predloženo rešenje koje će omogućiti prelivanje sredstava iz pokrajinskog budžeta, namenjena finansiranju izgradnje mosta, u gradski budžet, iz koga bi se platilo izvođaču radova.
Objašnjavajući kako je nastao problem u vezi izgradnje Žeželjevog mosta, Vučević je rekao da su upravo Pajtić, Demokratska stranka i pokrajinska vlada za to najodgovorniji jer su, kako je naveo, upravo oni od samog početka učestvovali u tom pravnom poslu i 2011. godine ga uradili na “očigledno nedovoljno kvalitetan način”.
“Demokratska stranka je u vreme sklapanja ugovora u vezi sa Žeželjevim mostom bila na vlasti i u republičkoj vladi, u Železnicama Srbije, u pokrajinskoj vladi i u Novom Sadu i iza sebe je ostavila pravni posao koji nije u potpunosti dorečen, zbog čega sada svi imamo problem”, rekao je Vučević Tanjugu.
Pre dva meseca Fond pretvoren u organ uprave i nema pravo plaćanja
Prema njegovim rečima, trenutna situacija u vezi sa tim mostom je “vrlo jednostavna”, jer pokrajinska administracija želi da pobegne od odgovornosti za ugovoreni posao, kako ne bi bila odgovorna ukoliko izvođaču radova bude trebalo da se isplati dodatni novac za nepredviđene radove.
“U tom cilju, pokrajinska administracija je smislila novi patent, a to je da gradonačelnik Novog Sada odgovara za izvršenje pokrajinskog budžeta u pogledu Žeželjevog mosta, znači da ne odgovara Bojan Pajtić, nego da je odgovoran gradonačelnik Novog Sada, ukoliko bude trebalo izvođaču radova isplatiti dodatne pare”, kazao je Vučević.
On je dodao da je, “pokrajinska vlada zbog bežanja od odgovornosti”, pre dva-tri meseca promenila pravnu formu Fonda za kapitalna ulaganja, preko koga je Pokrajina finansirala izgradnju Žeželjevog mosta, i pretvorila ga u organ uprave koji nema pravo plaćanja pravnim licima, već po Statutu može samo da transferiše sredstva drugim nivoima vlasti.
“Iz DS sada nama drže predavanja o Žeželjevom mostu, a oni su učestvovali u pravljenju tog posla. Niti sam ja tada bio gradonačelnik, niti je Zorana Mihajlović bila ministarka, niti je Aleksandar Vučić bio premijer, a bili su i Boris Tadić i Mirko Cvetković, bio je i Bojan Pajtić 15 godina u pokrajinskoj vlasti, bio je i Igor Pavličić i oni ne mogu nikom držati predike za ono što su loše uradili”, istakao je Vučević.
Grad Novi Sad će, naglasio je, učiniti sve da se što brže reši pitanje Žeželjevog mosta jer, kako je rekao, zbog kašnjenja u gradnji najveću štetu trpe Novosađani koji nemaju most, prekinuta je jedna od najvažnijih saobraćajnica i narušena jedna od najlepših urbanističkih celina – Beogradski kej.
Takođe, dodao je gradonačelnik, loša je komunikacija ka autoputu Beograd – Subotica prema izlazu ka Zrenjaninu, a i privreda ima direktnu štetu.
“Da je do gradske administracije, most bi bio odavno završen, ali grad će učiniti i dodatni napor da rešimo to pitanje”, zaključio je Vučević.
Ugovorena vrednost radova na početku izgradnje Žeželjevog mosta bila je 45,3 miliona evra, a izgradnja se finansira iz tri izvora – Delegacija Evropske unije izdvaja 26,2 miliona evra, Pokrajina AP Vojvodina 12,7 miliona i Grad Novi Sad 6,3 miliona evra.
Autor: Tanjug