Žeželjev most je bio železničko-drumski betonsko lučni most na Dunavu u Novom Sadu. Ukupna dužina mu je bila 377 metara. Postajao od 1961. godine do NATO bombardovanja Jugoslavije 1999. godine. Povezivao je Novi Sad i Petrovaradin.
Građen je od 1957. do 1961. godine, kao jedinstven primer gradnje uz korišćenje prednapregnutog betona. U prvoj fazi su izgrađeni lukovi, a zatim je izgrađen kolovoz koji je „visio“ na čeličnim sajlama zakačenim za lukove mosta. Projekat je uradio građevinski inženjer Branko Žeželj. Zbog izraženih sumnji u bezbednost mosta Žeželj se prilikom probe koja se sastojala od prelaska najtežeg teretnog voza preko mosta vozio čamcem ispod mosta kako bi svima pokazao kako veruje u svoje delo.
Lukovi mosta postali su jedna od vizura Novog Sada. Preko njega je išla međunarodna pruga, kao i tranzitni put kroz Novi Sad. Njegovim rušenjem za kratko su presečeni ovi putevi. Nekoliko egzibicionista je vozilo automobil ili motocikl preko lukova ovog mosta, kao atrakciju.
Most je gađan 12 puta. 23. aprila 1999. godine sa više direktnih pogodaka, most je konačno srušen. Tada je presečen železnički saobraćaj između Subotice i Beograda.
Trenutno privremeni drumsko-železnički most, izgrađen 2000. godine, zamenjuje nedostatak Žeželjevog mosta.
Poštanska marka izdata 1999. godine u seriji „Posledice NATO bombardovanja“ prikazuje oštećeni Žeželjev most.
Danas se na mestu starog mosta radi na izgradnji novog, a sam kraj radova očekuje se sredinom 2016. godine.
Autor: nshronika.rs